درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 41
بازدید هفته : 220
بازدید ماه : 211
بازدید کل : 60400
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




نکته جالب این است که ده عضو پارلمان آینده مصر ، منصوب شورای عالی نظامی خواهند بود . یک سوم هم باید لزوما نامزدهای مستقل غیر حزبی باشند. اما چرا این گونه است و چه چالشی در کوتاه مدت برای پارلمان مصر بروز خواهد کرد ؟
 

در بازار انتخاباتی مصر سر انجام حزب عدالت و آزادی وابسته به اخوان المسلمین مصر مقام نخست را در هر سه مرحله انتخابات پارلمانی این کشور به دست آورد. نتیجه تحولات  انتخاباتی جاری در این کشور می تواند آینده روشنی را برای ملت مصر رقم زند.

به گزارش «تابناک »، در این انتخابات كه تركيبي از نامزدهاي شركت كننده در ليست احزاب و همچنين شركت كنندگان مستقل در آن حضور داشتند،‌ در نهايت حزب آزادي و عدالت وابسته به اخوان المسلمين با كسب 127  کرسی حائز بيشترين آرا شد و حزب سلفي النور در رتبه بعدي قرار گرفت .احزاب و گروه هاي ديگر از جمله نامزدهاي مستقل، حزب ليبرال الوفد و ائتلاف المصريه كه متشكل از ليبرال ها و احزاب چپ هستند، به ترتيب در رتبه هاي بعدي قرار گرفتند.کته جالب این است که ده عضو پارلمان آینده مصر ، منصوب شورای عالی نظامی خواهند بود . یک سوم هم باید لزوما نامزدهای مستقل غیر حزبی باشند تا با ائتلاف این دو گروه اخیر با لیبرال ها و چپ ها موازنه ای در بین اسلام گرایان و مخالفان آنان برقرار شود . تا حتی علیرغم انتخاب توسط مردم اسلام گرایان در صحنه سیاسی مصر تعیین کننده نباشند.

با ائتلاف  حزب عدالت و توسعه با حزب "الوفد" که بسیار محتمل به نظر می رسد اسلام گرا ها می توانند بیش از 50 درصد کرسی‌های پارلمان را در اختیار خود قرار دهند. این پیروزی با توجه به موضع گیری های صریح مقامات اخوان در رابطه با اسرائیل و آینده روابط مصر با رژیم صهیونیستی مطمئنا مقامات این رژیم را با نگرانی روبرو کرده است.

پيروزي اخوان المسلمین در انتخابات پارلماني سوالات بيشماري را درباره سرنوشت روابط مصر و اسرائيل مطرح مي‌کند،‌ به ويژه  آنکه اخواني‌ها در طول سه دهه حاکميت مبارک بر کشور همواره سياست مبارزه و مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي را اتخاذ کرده بودند. به طوری که نایب رئیس جماعت اخوان المسلمین   در آن دوران تاکید می کرد، جماعت اخوان تحت هیچ شرایطی اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت و تصمیم‌گیرنده اصلی درباره قرارداد کمپ‌دیوید ابتدا پارلمان و در نهایت مردم مصر هستند.

حال با توجه به شرایط داخلی و منطقه ای مصر  و شرایط بین المللی پاسخ به سئوال آینده روابط مصر و اسرائیل کمی پیچیده و با دشواری همراه است. از طرف دیگر  نتیجه انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر نیز می تواند تا حدی ما  را به پاسخ نزدیک  تر نماید.

 با این حال شواهد و قرائن نشان می دهد که در درجه اول ملت مصر مخالف رابطه مصر با اسرائیل به شیوه دوران حسنی مبارک است و از طرف دیگر مواضع گذشته و فعلی جماعت اخوان حکایت از ناسازگاری و دشمنی دیرینه این گروه با رژیم صهیونیستی دارد.

بنابراین باید در کوتاه مدت شاهد تغییر و دگرگونی در روابط رسمی و غیر رسمی میان مصر با رژیم صهیونیستی باشیم و بتدریج فعالیت های پارلمانی این حزب برای تصویب قوانینی که بتوانند از طریق قانونی روابط خودشان را در مسیر منافع ملی قرار دهند. اما نباید از این نکته غافل شد که حزب اخوان المسلمین(آزادی و عدالت) برای ائتلاف و کسب آراء اکثریت در پارلمان مجبور است تا حدی مواضع خود را برای اتحاد تعدیل نماید.

البته انتخابات آینده ریاست جمهوری مصر که در اواخر خرداد سال بعد است می تواند کفه های قدرت سیاسی و جبهه گیری ها و فرایند توزیع قدرت را در مصر واضح تر نماید و پس از آن است که اخوان المسلمین می تواند با فراخ بال بیشتری به بسط ایده ها و نظریاتش در تمام ابعاد حکومت مصر بپردازد.

خطرناك‌ترين اتفاقي كه مي‌توانست براي حركت و جنبش  مردم مصر روي دهد اين بود كه هدف و مقصد خود را گم كرده و از راه اصلي‌اش منحرف میشد، بيشترين ترس و نگراني اين بود كه انقلاب مصر در معرض چنين چالشي قرار بگيرد. اما خوشبختانه مردم مصر در انتخابات اخیر پارلمانی که طي مدتي بيش از سه ماه و در سه مرحله انجام گرفت نشان داد که مردم نمی گذارند آرمان های انقلاب فراموش و مصادره شود.
 



یک شنبه 2 بهمن 1390برچسب:, :: 17:45 ::  نويسنده : Hadi

اگر چهارشنبه این هفته تلاش کردید از بخش انگلیسی دایره‌المعارف اینترنتی ویکی‌پدیا، موضوعی را مورد تحقیق قرار دهید، با صفحه سیاه رنگی روبه‌رو شده‌اید که برای اعتراض به پیگیری دو مصوبه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا تهیه شده بود.

به گزارش «تابناک»، قوانین در دست بررسی در کنگره آمریکا برای مقابله با دزدی اینترنتی و رعایت نکردن حقوق مؤلفین، راه را برای تعطیل کردن بسیاری از سایت‌های اشتراک محتوای اینترنت هموار خواهد کرد. ویکی‌پدیا و مگاآپلود، نخستین معترضین و قربانیان بودند، اما محدودیت و مبارزه بزرگتر در راه است.

قوانین جدید آمریکا (SOPA و PIPA‌) به دنبال چه هستند؟

قانون توقف راهزنی آنلاین (Stop Online Piracy Act) در حال بررسی در مجلس نمایندگان است و در عین حال، قانون مشابهی با نام قانون حمایت از مالکیت معنوی (Protect IP Act) در سنای آمریکا در حال بررسی است.

ادعا می‌شود که هر دو قانون علیه وب‌سایت‌هایی است که محتوای تولید آمریکا را غیرقانونی در اختیار کاربران خود می‌گذارند. این قوانین بر پایه این ادعا مطرح شده‌اند که نزدیک 17.5 درصد پهنای باند آمریکا، صرف دانلود غیرقانونی می‌شود.

بنا بر قانون سوپا، شرکت‌های سرویس دهنده اینترنت و ثبت‌کنندگان اسامی دامنه در صورت صدور حکم از سوی وزارت دادگستری آمریکا، ملزم به بلوکه کردن نام دامنه وب سایت‌های خارجی ناقض کپی رایت هستند، ولی بسیاری از فعالان اینترنتی، این طرح را بهانه‌ای برای خفه کردن صدای مخالفان دولت آمریکا در اینترنت می‌دانند.

سوپا افراد، شرکت‌ها و حتی موتورهای جستجو را ملزم می‌کند که اگر سایتی قوانین کپی‌رایت را رعایت نکرده بود، آن را از لیست سرویس‌ها حذف کنند. مثلاً اگر شرکت مورد بحث گوگل است، آن سایت را در فهرست نتایج نیاورد؛ اگر ISP است، آن سایت را باز نکند. اگر فیس‌بوک است، آن سایت یا صفحه را پاک کند.

چه کسانی مخالفند؟

«وینتون سرف»، دانشمند نام‌آور آمریکایی و یکی از بنیانگذاران اینترنت، با موضع‌گیری در برابر قانون سوپا، از آن خرده گرفته و گفته، این قانون ممکن است به سانسور گسترده و بی‌سابقه اینترنت منجر شود.

وی در نامه‌ای به «لامار اسمیت»، نماینده جمهوری‌خواه و سرپرست کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: الزام موتورهای جست‌وجو به حذف نام‌های دامنه، یک مسابقه تسلیحاتی بی‌سابقه برای سانسور وب در جهان به راه می‌اندازد.

تصویب این قانون اعتراضات بسیاری را در آمریکا و اروپا برانگیخته است.

بنا بر گزارش «دویچه‌وله»، اعتراض به سوپا منحصر به آمریکایی‌ها نیست و پارلمان اروپا هم به تازگی به مخالفان آن پیوسته است.

اعضای این پارلمان، جمعه گذشته با اکثریت قاطع بر ضرورت حفاظت از یکپارچگی اینترنت در سطح جهان و دفاع از آزادی ارتباطات از طریق عدم توسل به اقدامات یکجانبه در راستای ابطال و لغو به‌کارگیری آدرس‌های IP یا دی‌ان‌اس تأکید کردند.

این قانون تنها در آمریکا اجرا می‌شود. به همین علت، بسیاری از آمریکایی‌ها بر این باورند، این قانون باعث می‌شود بسیاری از آمریکایی‌ها برای فرار از این قانون اطلاعاتشان را در کشورهای اروپایی و آسیایی میزبانی کنند که این موضوع خود به خود باعث کاهش امنیت اطلاعات آمریکا خواهد شد.
 



ادامه مطلب ...


شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, :: 14:55 ::  نويسنده : Hadi

پس از اظهار تمایل مسئولان ایران، از جمله وزیر خارجه، برای از سرگیری گفت‌وگو‌های ایران و گروه 1+5، سخنگویان اشتون مدعی شدند که لازمه گفت‌وگو‌های دوباره طرفین، ارایه پاسخ ایران به نامه ماه اکتبر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست.

به گزارش «تابناک»، به ظاهر نامه اخیر ایران به اشتون، نامه جداگانه‌ای برای نشان دادن تمایل ایران برای گفت‌وگوی دوباره بوده و در آن پاسخی به نامه اکتبر اشتون داده نشده است.

بنا بر این گزارش، امروز در بروکسل مقامات این اتحادیه متن نامه ماه اکتبر کاترین اشتون را منتشر کردند تا نشان دهند، اگر ایران به این نامه پاسخ مثبت بدهد، مذاکرات آغاز خواهد شد.

در متن این نامه آمده است که اگر طرف ایرانی به دنبال گفت‌وگو‌های معنادار برای اعتمادسازی درباره ماهیت برنامه هسته‌ای خود بدون قرار دادن پیش شرط است، این گروه مایل است گفت‌وگو‌هایی را با ایران در هفته‌های آینده در جایی که مورد توافق طرفین باشد، برگزار کند.

در آخرین دور گفت‌وگو‌های ایران و گروه 1+5  ظاهرا ایران اعلام می‌کند که برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران، کشورهای غربی لازم است که تحریم‌هایی اعمال شده علیه ایران را لغو کنند و حق ایران در داشتن برنامه هسته‌ای صلح آمیز را به رسمیت بشناسند؛ موضوعی که اشتون آن را پیش شرط ایران می‌نامد و خواهان صرف نظر کردن ایران از این دو موضوع برای از سرگیری مذاکرات طرفین است.

نکته جالب اینکه کاترین اشتون ـ که خود از ایرانیان می‌خواهد پیش‌شرطی را برای مذاکرات نگذارند ـ خود برای گفت‌وگو با ایران پیش شرط می‌گذارد و آن هم بی‌توجهی به نامه فرستاده شده ایران و شرط گذاردن ارایه پاسخ ایران به نامه اشتون به عنوان پیش شرط است.
 



شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, :: 14:54 ::  نويسنده : Hadi

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است: وقت ایران برای حل موضوع هسته‌ای این کشور از طریق دیپلماسی به پایان رسیده است؛ اما دلیل این اظهارات گستاخانه سارکوزی، آن هم در هنگامی که ایران و 1+5، خواهان مذاکره هستند، چیست؟

نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که وقت ایران برای حل موضوع هسته‌ای این کشور از طریق دیپلماسی به پایان رسیده است.

به گزارش «تابناک»، وی همچنین گفته است که وی و دیگر رهبران اروپایی، همه تلاش خود را برای جلوگیری از جنگی که ممکن است خاورمیانه را در هرج و مرج و آشوب وارد کند، انجام داده‌اند.
 

از آنجا که به تازگی ترکیه و فرانسه درباره مسأله کشتار ارمنیان، دچار تنش شده‌اند و همچنین فرانسه برای چندمین بار مخالفت خود برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را اعلام نموده است و مقامات ترک را عصبانی کرده، به ظاهر این کشور نمی‌خواهد موضوع هسته‌ای ایران از طریق گفت‌وگو با میانجیگری ترکیه و در خاک این کشور انجام گیرد.

در همین ارتباط، نشریه «داون» پاکستان نیز گزارش داده است، سارکوزی که در جمع سفرای فرانسه در کشورهای دیگر سخن می‌گفت، در عین حال افزود که به نظر وی، جنگ راهکار این مسأله هم نیست.

مقامات آگاه بر این باورند، میانجیگری ترکیه برای آغاز مذاکرات ایران و گروه‌های 1+5  و همچنین تمایل ایران برای انجام گفت‌وگوهای آتی در استانبول، یکی از دلایل اظهارات گستاخانه نیکولا سارکوزی است.

بنابراین، از آنجا که به تازگی ترکیه و فرانسه درباره مسأله کشتار ارمنیان، دچار تنش شده‌اند و همچنین فرانسه برای چندمین بار مخالفت خود برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را اعلام نموده است و مقامات ترک را عصبانی کرده، به ظاهر این کشور نمی‌خواهد موضوع هسته‌ای ایران از راه گفت‌وگو با میانجیگری ترکیه و در خاک این کشور انجام گیرد؛ بنابراین، در آستانه آغاز دور جدیدی از گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5‌، از به پایان رسیدن زمان دیپلماسی برای حل موضوع هسته ای ایران سخن می‌گوید.

حال باید پرسید، آیا بر پایه چنین فرضیه‌ای، تمایل به برگزاری مذاکرات ایران و غرب در ترکیه درست است و آیا مقامات ایرانی با فکر و اندیشه، از تمایل خود برای انجام گفت‌وگوها در ترکیه خبر داده اند؟
 


این در حالی است که آمریکا به تازگی در نامه‌ای به ایران، خواهان انجام تعامل و گفت‌وگو با ایران شده؛ افزون بر این، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از انجام گفت‌وگو با ایران استقبال کرده است.
 



شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, :: 14:52 ::  نويسنده : Hadi
قطعنامه های که کشور های دیگردر مورد ترور شهروندانشان از سازمان ملل و شورای امنیت گرفته اند حیرت انگیز است . حتی جنبش فتح در فلسطین هم برای ترور یکی از اعضایش در تونس قطعنامه سازمان ملل گرفته است .در حالی که دانشمندان و مقامات مسئول ایرانی، یکی یکی به شهادت می‌رسند ولی ما در کناری ایستاده و نظاره‌گر این قربانگاه بزرگیم.
 

سازمان‌های بین‌المللی با توجه به اهمیتی که در حقوق بین‌الملل دارند، همواره مرجع کشورهای مختلف دنیا بوده‌اند تا هر کشوری متناسب با توان حقوقی و تلاش و پشتکار خود از آنها برای پیشبرد منافع ملی خود استفاده کند. 

هدف نفی این حقیقت نیست که سازمانهای بین‌المللی تحت تاثیر قدرت و بی‌عدالتی‌ کشورهای بزرگ هستند، بلکه آن چه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که غفلت از این سازمان‌ها در کشور ما که تا حد زیادی ناشی از توجه بایسته به حقوق بین‌الملل است، هزینه‌های زیادی را برای کشور به بار می‌آورد.


در مقام مقایسه می‌توان واکنش ایران و هند را در قبال حمله به اماکن دیپلماتیک دو کشور در افغانستان مورد توجه قرار داد. در سال 1377، کنسولگری ایران در مزارشریف مورد حمله قرار گرفت و 9 دیپلمات ایرانی و خبرنگار ایرانی به شهادت رسیدند بدون این که وزارت خارجه  توانایی این را داشته باشد که محکومیت این اقدام را در شورای امنیت قطعی کرده و حتی از حقوق کارمندهای خودش به نحو شایسته‌ای دفاع کند. در مقابل هندیها با تکیه بر منطق و تخصص، پرونده حمله انتحاری به سفارت این کشور در کابل را به شورای امنیت برده و قطعنامه مورد درخواست خود را به تصویب رساندند، در حالی که قربانیان (مقتولین) این حمله، هیچ یک هندی هم نبودند.


مثال دیگر ورود پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران بود که نقض آشکار حقوق بین‌الملل بوده و می‌تواند منجر به یک تنش یا منازعه بین‌المللی شود. چرا وزارت خارجه، مطلقا لازم نمی‌بیند که چنین اقدامی را به صورت حقوقی در سازمانهای بین‌المللی مطرح کند؟


تنها کاری که وزارت خارجه در چنین مواقعی انجام می‌دهد توسل به گروه‌های دوستی و سازمانهای بین‌المللی کم خاصیتی چون گروه غیرمتعهدها است که توسل به آن شبیه این است که کسی به جای این که یک دعوای حقوقی را به دادگاه ببرد، آن را در جمع دوستان خود تعریف کند و به حال خود افسوس بخورد.

 با توجه به حقوق بین‌الملل دولت چه باید بکند؟
ماده 35 منشور سازمان ملل، صریحا به همه کشورها حق می‌دهد که هر منازعه یا وضعیتی را که ممکن است به منازعه یا تنش بین‌المللی منجر شود به شورای امنیت یا مجمع عمومی سازمان ملل ارجاع دهند. 


عربستان سعودی بر اساس سناریویی مخدوش و بی‌پایه در باره طرح ترور سفیرش در آمریکا، که مورد پذیرش هیچ عاقلی قرار نمی‌گیرد به مجمع عمومی مراجعه کرد و قطعنامه‌ای را علیه ایران به تصویب رساند در حالی که دانشمندان و مقامات مسئول ایرانی، یکی یکی به شهادت می‌رسند ولی ما در کناری ایستاده و نظاره‌گر این قربانگاه بزرگیم.


آیا وزارت خارجه که مسئول آن، خود قربانیان این موج جنایت‌ها را از نزدیک می‌شناسد، برای خود وظیفه‌ای متصور نیست. توسل به گروه غیر متعهدها و محکومیت‌های بی‌ثمر لفظی چیزی جز رفع تکلیف و ظلم آشکار به خون این شهدا و نگاه‌های معصوم کودکان آنهاست؟



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, :: 22:20 ::  نويسنده : Hadi

معاون بسيج استانداری تهران بازداشت شد.
 
در ادامه بازداشت تعدادی از مديران استانداری تهران، معاون بسيج استانداری تهران طی روزهای گذشته بازداشت شد.

هنوز علت اين بازداشت اعلام نشده است ولی طی يكسال اخير برخی مديران استانداری تهران به اتهام مسائل مالی و همچنین ارتباط با پرونده بيمه بازداشت شدند كه برخی از آنها با قيد وثيقه آزاد شدند.
 



پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, :: 22:13 ::  نويسنده : Hadi

بزرگترین هکر اسرائیلی مدعی است که از سوی ایران، تهدید به مرگ شده است.

به گزارش «تابناک»، «اسرائیل نشنال نیوز » به نقل از کانال 2 تلویزیون اسرائیل گفته است: بزرگترین هکر اسرائیلی که به عنوان ‌هانیبال مشهور است، مدعی شده که نامه‌ای از سوی معاون نخست‌وزیر ایران برای وی فرستاده شده که او را تهدید به مرگ کرده است.

وی همچنین متن کامل این تهدید را به شرح زیر منتشر نموده است:

اگر اطلاعات حساب‌ها را منتشر کنی، قول می‌دهم که نابود خواهی شد. تو تحت تأثیر تبلیغات اسرائیلی‌های قرار گرفته‌ای. تو یک یهودی احمق هستی.

هانیبال در واکنش به این تهدید تاکنون نزدیک به 25000 هزار ایمیل و نام کاربری اعراب در فیس بوک را هک و منتشر نموده است؛ افزون بر این که وی شماره کارت‌های اعتباری شهروندان عربی را نیز فاش کرده است.

گویا، شبکه تلویزیونی اسرائیلی، ایران را با یکی از کشورهای عربی اشتباه گرفته، چرا که نه ایران نخست‌وزیر دارد و نه شهروندان ایران، عرب هستند که این هکر دولتی از آنان انتقام  گرفته است.
 



پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, :: 15:24 ::  نويسنده : Hadi

مقامات آمریکا از آمادگی این کشور برای گفت‌وگو با ایران سخن گفته‌اند.

به گزارش «تابناک»، «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در پنتاگون گفت که هنوز راهکار دیپلماتیک با ایران وجود دارد.

وی همچنین گفت: ما همیشه تمایلمان برای انجام گفت‌وگو با ایران را اعلام کرده‌ایم. وی که در واکنش به سخنان مقامات تهران درباره پیشنهاد آمریکا برای گفت‌وگو با ایران سخن می‌گفت، درباره کانال خاصی صحبت نکرد، اما گفت که دیپلماسی همیشه برای ما آماده است.

در همین زمینه، «سی‌.ان‌.ان»، گزارش داده است که واشنگتن از ایران درخواست کرده که یک کانال گفت‌وگوی مستقیم بین دو کشور درست شود.

پانتا همچنین درباره گزینه‌های نظامی گفته است: ما همیشه آماده رویارویی با هر موقعیتی هستیم، ولی صادقانه بگویم، در ماه‌های اخیر، هیچ قدم خاص نظامی برنداشته‌ایم. ما همیشه آماده هستیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت: در ماه‌های اخیر هم ما هیچ تغییری در استراتژی نظامی خود در خلیج فارس در پیش نگرفته‌ایم و نیروهایی هم که اکنون در این منطقه هستند، کفایت می‌کند.

«ویکتوریا نولاند»، سخنگوی سفید هم در این باره گفته است: کاخ سفید برای گفت‌وگو با ایران آماده است و ایران اگر می‌خواهد به همه نشان دهد، هیچ برنامه نظامی هسته‌ای ندارد، درها باز است که وارد گفت‌وگو شود.

ایران همیشه از گفت‌وگو‌های بدون پیش‌شرط و عادلانه استقبال کرده است، اما سیاست گفت‌وگوی غربی‌ها، همیشه با زبان تهدید و ارعاب همراه بوده و هیچ گاه گفت‌وگویی که مقدمه یا مؤخره آن تهدید و ترس باشد، انجام نمی‌گیرد.
 



پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, :: 15:22 ::  نويسنده : Hadi
چند هفته پیش و در آستانه اخراج منافقین از عراق، دولت این کشور همسایه برای افزایش فشار بر ایران در اقدامی عجیب داوطلب پذیرش اعضای گروهک تروریستی منافقین در درون کشورش شد. پیشتر هم تروریست‌های دستگیر شده از گذراندن آموزش نظامی در این کشور خبر داده بودند.
 

سیاست‌های دشمنانه دولت باکو علیه جمهوری اسلامی ایران، باکو را به کانون شیطنت علیه ایران اسلامی تبدیل کرده است. جمهوری آذربایجان که به لحاظ ترکیب جمعیتی، دومین کشور شیعی دنیا به شمار می‌رود، به واسطه حاکمیت تفکر سکولاریسم و ترس آن از نزدیک با جمهوری اسلامی ایران و نیز به دلیل نفوذ دشمنان ایران اسلامی به محلی برای اعمال سیاست‌های ضد ایرانی تبدیل شده که اقداماتی مانند حمایت از بهاییان گرفته تا پناه دادن به منافقان، از جمله مصادیق آن به شمار می‌رود.
 
به گزارش «تابناک»، در روز‌های اخیر، رسانه‌های جمهوری آذربایجان، در حالی از کمک دولت به جامعه بهاییان آذربایجان پرده برداشتند که «روشن عباس اف»، رییس جامعه بهاییان جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه این تشکل نیازی به دریافت کمک مالی از دولت جمهوری آذربایجان ندارد، به تمکن مالی و امکاناتی این فرقه ضاله در این کشور صحه گذاشت.

فرقه ضاله بهاییت، سازمان سیاسی وابسته به فراماسونری انگلستان است که از آغاز شکل‌گیری، از حمایت‌های روسیه و فرانسه برخوردار شد و خرابکاری در امور را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داد.

این خرابکاری‌ها که با نقش فعال میرزا حسینعلی نوری، معروف به بهاءالله در عصر قاجار صورت می‌پذیرفت، باعث شد تا امیرکبیر برای فرو نشاندن شورش‌های آنان از رییس بهاییان بخواهد ایران را ترک کند.

اما چند ماه بعد، امیرکبیر برکنار و به قتل رسید و به جای این سیاستمدار مسلمان و ملی ایران، میرزا آقاخان نوری، از عمال وابسته به انگلیس به صدارت اعظمی منصوب شد و سرکرده بهاییان نیز به تهران بازگشت.

در شوال 1268، حادثه تیراندازی دو تن از بابیان به ناصرالدین شاه پیش آمد. میرزا حسینعلی نوری، معروف به بهاءالله که قرائن و شواهدی برای طراحی این سوء‌قصد توسط وی بود، مدتی در مقر تابستانی سفارت روس در زرگنده شمیران به سر برد و سپس سفیر وقت روسیه در تهران از سرکرده بهاییان خواست به خانه صدراعظم برود و از صدراعظم میرزا آقاخان نوری نیز خواست، این امانت دولت روس را خوب نگهداری کند.
 
در این میان، حتی دولت وقت فرانسه نیز به سرکرده فرقه ضاله بهائیان پناهندگی به فرانسه را پیشنهاد کرد. منابع بهایی توجه دولت روس به سرنوشت میرزاحسینعلی نوری را به علاقه خاص دختر سفیر روس به مشارالیه پیوند می‌دهند!
 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, :: 15:19 ::  نويسنده : Hadi

سرویس بین‌الملل ـ کارشناسان داخلی و خارجی، زاویه جدیدی از تلاش برای افزایش تنش‌ها در خلیج فارس از سوی آمریکا را مورد توجه قرار داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، «کارن کویاتوسکی»، سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا که سابقه کار در پنتاگون و آژانس امنیت ملی آمریکا را دارد، در گفت‌وگو با «راشا تودی» ابراز عقیده کرد، این تصور که ایران در مقابل مداخله آمریکا در خلیج فارس ساکت خواهد ماند، پندار باطلی است و همچنین درگیری آمریکا با ایران، بسیار پرهزینه خواهد بود و به علت قدرت نیروهای مسلح ایران، مقایسه ایران با عراق، کاری کاملا اشتباه و به دور از خرد است.

وی بر این باور است، از آن جا که آمریکایی‌ها این را می‌دانند و اقتصاد جهانی در اوضاع کنونی تحمل فشار شدید ناشی از تنش شدید در خلیج فارس را ندارد، هدف واقعی آمریکا از تنش‌زایی در خلیج فارس و تنگه هرمز چیز دیگری است.

در روزهای اخیر، اخباری درباره این که آمریکا به دنبال استقرار سه ناو هواپیمابر در خلیج فارس و دریای عمان است، منتشر شد و پیش از آن هم انگلیس اعلام کرد که پیشرفته‌ترین کشتی جنگی خود را راهی خلیج فارس خواهد کرد؛ احتمال چنین اقدامی از سوی فرانسه نیز مطرح شده است.

سرهنگ «کویاتوسکی» دلیل این تنش‌زایی را در این می‌داند که تکرار تهدیدها درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز، بر تحریک کشورهای صادرکننده نفت برای یافتن هر چه سریعتر مسیرهای جایگزین تنگه هرمز موثر خواهد بود؛ افزون بر این که تغییرات دیگری در ساختار تولید و مصرف نفت در سطح جهانی نیز به وقوع خواهد پیوست و این در بلندمدت به سبب کاستن از اهمیت استراتژیک تنگه هرمز به منافع آمریکا خدمت خواهد کرد.

این هفته در پی افزایش تنش‌ها در تنگه هرمز، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ به بررسی سناریوهای غرب در قبال بسته شدن احتمالی تنگه هرمز پرداخته است.

نویسنده با استقبال از ساخت خط لوله توسط امارات متحده عربی توصیه کرده است که خط لوله نفت ترکیه به عراق نیز هر چه سریع‌تر بازسازی شود و آغاز به کار کند.

اما نکته جالب این تحلیل آن است که از عربستان خواسته شده است، هر چه زودتر ظرفیت خطوط لوله انتقال نفت خود به دریای سرخ را افزایش دهد و اگر می‌خواهد شریکی معتمد و باثبات باشد، میلیاردها دلار دیگر هزینه و خط لوله جدیدی نیز راه‌اندازی کند.

دو روز پیش نیز اکبر ترکان، معاون سابق وزیر نفت در گفت‌وگو با سایت دیپلماسی ایرانی، هشیاری ایران در برابر جنگ تبلیغاتی غرب را عاملی برای گریز از قضاوت‌های نادرست دانست تا تصور ناامنی در خلیج فارس و این که ایران عامل این ناامنی است، در سطح جهانی فراگیر نشود.

این همه در حالی است که ایران بیش از دیگر کشورها، دغدغه امنیت تنگه هرمز را دارد و تاکنون نیز گامی جز برای حفاظت از آرامش آن برنداشته است.



چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 12:41 ::  نويسنده : Hadi