درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 66
بازدید ماه : 179
بازدید کل : 60176
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




سرویس سیاست خارجی ـ مجله «فارین پالیسی» به نقل از یک یادداشت سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، در سال‌های 2007 و 2008 خبر داده که موساد در پوشش افسران اطلاعاتی آمریکا، اقدام به استخدام مزدورانی از گروهک ریگی کرده است تا در ایران اقدام تروریستی انجام دهند.

به گزارش «تابناک»، «مارک پری» در فارین پالیسی آمده که این اقدام موساد در سال‌های 2007 و 2008 انجام و باعث خشم مقامات آمریکایی و به ویژه جورج بوش، رئیس‌ جمهور وقت آمریکا شده است.

در این گزارش آمده است که عوامل موساد با بهره از دلارها و پاسپورت آمریکایی، وانمود کرده‌اند که از اعضای سیا هستند.
بنا بر این گزارش، عملیات استخدام بیشتر در لندن و زیر دماغ مقامات اطلاعاتی آمریکا رخ داده است.

یک مقام آمریکایی با ابراز خشم از این رفتار موساد گفته است که فعالیت‌های آنها، تقریبا آشکارا انجام می‌شد و آنها هیچ اهمیتی به نگرانی‌های آمریکایی در این باره نمی‌دادند.

بنا بر این گزارش، چنین رفتاری، جورج بوش را کاملا عصبانی کرده بود. این اقدام اسرائیلی‌ها می‌توانست بر روابط شکننده آمریکا و پاکستان اثرات نامطلوبی بگذارد که در آن زمان به دلیل انجام اقدامات تروریستی از خاک آن تحت فشار شدید ایران بود.

در جامعه اطلاعاتی آمریکا، این رخدادها، این تردید را تقویت کرد که اسرائیل بیش از آن که همراه آمریکا باشد، به صورت بازیگری مزاحم منافع آمریکا درآمده است.

سیا، موساد و کاخ سفید تاکنون به این گزارش مجله آمریکایی که خبرهای مربوط به صحنه داخلی آمریکای آن از اعتبار خاصی برخوردار است، واکنشی نشان نداده‌اند.

گفتنی است، از میان عملیات‌های تروریستی فراوان گروهک ریگی، موارد زیر در سال‌های 2007 و 2008 روی داده است:

حمله به مأموران نیروی انتظامی، ۱۳۸۵/۱۱/۱۲، تقاطع بلوارهای بزرگمهر و معلم شهر زاهدان، قتل چهار مأمور پلیس و یک شهروند.
 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 12:38 ::  نويسنده : Hadi

سرویس بین‌الملل ـ هفته گذشته، منابع خبری انگلیس از فرستادن یک ناو پیشرفته انگلیسی به خلیج فارس برای مقابله با ایران خبر دادند.

به گزارش «تابناک»، به نقل از «دیلی تلگراف»، این ناو یک میلیارد دلار قیمت دارد و چهارشنبه هفته جاری، بندر «پورثماس» را به مقصد خلیج‌فارس ترک می‌کند. این ناو به پیشرفته‌ترین رادار جهان نیز مجهز بوده و قادر به شناسایی همزمان تهدیدهای گوناگون موشکی و حتی جنگنده‌های دشمن است.

بنا بر این گزارش، هرچند در همان زمان، رویکرد ضد ایرانی انگلیس، دلیل فرستادن این ناو به نخستین مأموریت آن برای مقابله با ایران گفته شد، با وجود این، نشریات انگلیس جزییات بیشتری از دلایل اعزام این ناو انگلیسی را منتشر کردند.

در این باره، نشریه «میل آن ساندی» انگلیس گزارش داده است که انگلیس در چند سال گذشته، گاز مورد نیاز خود را از نروژ وارد می‌کرد، ولی چند سالی است که گاز مورد نیاز خود را از قطر وارد می‌کند. در واقع انگلیس هم‌اکنون بالغ بر 50 درصد گاز مورد نیاز خود را از قطر تأمین می‌کند و در صورتی که تنگه هرمز بسته شود و یا اینکه هر گونه اختلالی در مسیر انتقال پدید بیاید، انگلیس با بحران انرژی روبه‌رو خواهد شد؛ انگلیس کشوری است که بیشترین آسیب را از ناحیه بسته شدن تنگه هرمز خواهد دید.

همچنین وزارت انرژی و تغییرات آب و هوایی انگلیس در این زمینه اعلام کرده است، ما به خوبی اهمیت تنگه هرمز را می‌دانیم و وزاری دیگر کابینه انگلیس نیز در این زمینه آگاه شده‌اند که انگلیس 50 درصد از نیاز گاز خود را از قطر تأمین می‌کند و باید به شدت در این زمینه و خود را برای رویارویی با چنین شرایطی آماده کنند.

تحلیلگران بر این باورند، اقدامات انگلیس علیه ایران و تحرکات لفظی آنان، بیشتر به دلیل وابستگی این کشور به گاز کشور‌های حاشیه خلیج فارس است. به همین دلیل، این کشور سردمدار مقابله با ایران در عرصه جهانی شده است.
 



چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 12:36 ::  نويسنده : Hadi

سرویس بین‌الملل ـ یک تولید کننده ایرانی، مدلی کوچک از  هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را که پیشتر شکار کرده بود، به این کشور می‌فرستد.

به گزارش «تابناک»، پس از شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به نام «RQ170» مقامات این کشور، خواستار بازگشت این هواپیما از ایران به آمریکا شده‌اند.

در همین زمینه، «آسوشیتدپرس»، به نقل از رادیو دولتی ایران، گزارش داده است، ایران یک مدل کوچک شده از هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را ساخته و می‌خواهد آن را به آمریکا بفرستد.

بنا بر این گزارش، این مدل کوچک شده از هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی،‌ نزدیک یک هشتادم نمونه اصلی آن و شبیه اسباب‌بازی است که بنا بر نوشته «سی‌.بی‌.اس‌.نیوز»، با مبلغی نزدیک هفت هزار تومان یا چهار دلار ساخته شده است.

پس از شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، باراک اوباما در کنفرانسی مطبوعاتی با نوری المالکی، نخست وزیر عراق گفته بود که وی نظری درباره اطلاعات طبقه‌بندی شده آن هواپیما ندارد، ولی از ایران خواسته است، این هواپیمای بدون سرنشین را به آمریکا برگردانند؛ موضوعی که با واکنش‌هایی از سوی برخی مقامات نظامی ایران نیز روبه‌رو شد.

بازتاب این خبر در رسانه‌های آمریکایی، در حالی است که گویا برنامه‌ای که در یکی از رادیوهای ایران مطرح شده، جنبه طنز داشته، ولی رسانه‌های آمریکایی آن را جدی گرفته‌اند.



چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 12:34 ::  نويسنده : Hadi

با نگاهی گذرا به زندگی نسل‌های گذشته، درمی‌یابیم که به‌رغم پیشرفت بهداشت و سلامت فردی و اجتماعی در دوره جدید، اختلالات ذهنی و ژنتیکی، بروز رفتارهای ناملایم و تنش‌های عصبی، شیوع بیماری‌هایی نظیر سرطان‌ها، برونشیت و حساسیت‌ها، حمله قلبی و سرانجام کاهش عمر و مرگ و میر در قیاس با گذشته نه چندان دور، رشد بسیاری داشته است.

 

 
بحران آلودگی هوا در تهران و شش شهر آلوده دیگر کشور، شامل: تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز، مسئولین ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر آن داشت تا برای ایجاد حساسیت در میان اقشار گوناگون جامعه، از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دی ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام نمایند.

به گزارش «تابناک»، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، چند روز پیش و در آستانه روز هوای پاک (۲۹ دی ماه) گزارشی ارایه کرد که اگر حقیقت داشته باشد، جا دارد شدید‌ترین تدابیر برای مقابله با آلودگی هوا را در دستور کار گذاریم؛ «در ۲۷۵ روز ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۰، شهروندان تهرانی‌ فقط دو روز هوای پاک تنفس کردند و شاخص کیفیت هوای تهران در این مدت، به دلیل تعداد زیادتر روزهای آلوده در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته، در وضعیت بسیار نامطلوب‌تری بوده است.»

این در حالی است که بر پایه آمار، یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر در جهان (یک پنجم ساکنین کره خاکی) در معرض آلودگی هوا هستند و سالانه سه میلیون نفر از این افراد، جانشان را به دلیل عوارض مستقیم یا غیرمستقیم این آلودگی از دست می‌دهند؛ آماری که جایگاه چهارم مرگ و میر در دنیا را برای این عامل تثبیت کرده و دو و نیم برابر شمار کشته‌های سالانه حوادث جاده‌ای دنیا و بیش از چهار برابر نرخ مرگ ناشی از ایدز است.

 

 
از عمده‌ترین شاخص‌های آلودگی هوا می‌توان به وجود ذرات معلق، گازهای CO۲، CO، SOx، NOx، ترکیبات آلی فرار و پایدار، ترکیبات مخرب لایه ازن و فلزات سنگین اشاره کرد. برخی از ترکیبات فوق به تنهایی و مستقیم عامل آسیب رسانی به افراد بوده و برخی دیگر  غیرمستقیم و به واسطه اثرات متقابل ذرات و ترکیب با یکدیگر، بر سلامتی جوامع بشری تأثیر گذار خواهند بود؛ از آن جمله می‌توان به تشکیل مه دود فتوشیمیایی ناشی از فعل و انفعالات حلال‌ها، مواد شیمیایی و ذرات معلق با نور خورشید در سطوح بالای جو اشاره کرد؛ آلاینده‌هایی که عمدتاً حاصل احتراق سوخت‌های فسیلی در صنایع و خودرو‌ها بوده و برخی نیز به واسطه نشت یا عدم کنترل مؤثر مواد و ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در صنایع و کالاهای مصرفی وارد هوا شده‌اند.

قابل توجه اینکه ۹۰ درصد جان باختگان آلودگی هوا را مردمان کشورهای توسعه یافته تشکیل می‌دهند. اینجاست که بر پایه آمارهای جهانی، تنها در تهران، سالانه چهار هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جانشان را از دست می‌دهند که افزون بر این، تعداد مشابهی مبتلای به سرطان ریه گزارش شده که در معرض اکسیدهای نیتروژن بوده‌اند؛ آماری که توسط مسئولین امر از بیخ و بن تکذیب می‌شود، ولی از سوی دیگر، با ارزیابی‌هایی روبه‌رو هستیم که از پخش شدن روزانه ۱۲۰۰ تن آلاینده در هوای تهران خبر می‌دهند و رشد سالانه انتشار دی اکسید کربن در کشور را ۲۵ درصد می‌دانند و بنابراین، درمی‌یابیم که آمار مرگ و میر آلودگی هوا چندان هم بیراه نیست.

به ظاهر مشکل به اندازه‌ای بزرگ شده است که اگر قرار باشد، ذره‌ای از حقیقت را هم بپذیریم، به ناچار باید وضعیت قرمز اعلام کنیم و این معنای خوشی نخواهد داشت!

آلودگی هوا روز به روز در حال افزایش است و دیگر تنها پایتخت نیست که با این معضل روبه‌روست، اما دردناک اینجاست که خدشه‌ای بر جایگاه تهران در آلودگی هوا وارد نشده است، بلکه دیگر شهر‌ها هستند که به سرعت به این شهر نزدیک شده‌اند، تا جایی که چندی است، شهر اهواز، با کمک گرد و غبارهای وارداتی از کشور همسایه، از تهران هم جلو زده است.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 12:31 ::  نويسنده : Hadi
سرویس بین‌الملل ـ مقامات ترکیه اعلام کرده به دلیل عدم کاهش نرخ بهای گاز صادراتی ایران به ترکیه ، خود را آماده شکایت از ایران می کنند.

به گزارش «تابناک»، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفته است تا کنون ایران دو نامه ترکیه در زمینه کاهش یا تخفیف در بهای گاز صادراتی خود به ترکیه را نادیده گرفته است.

وی همچنین افزوده است، ما مطالعات زیادی را انجام داده‌‌ایم و بر این باوریم که ایران بهای بسیاری بابت صادرات گاز خود از ترکیه دریافت می‌کند، این موضوع هم به ایران انتقال داده شده، ولی تا کنون ایران با آن موافقت نکرده است.
 
ترکیه در گذشته همچنین مشکلی را با روسیه درباره قیمت گاز داشت، ولی روسیه با گرفتن یک امتیاز، بهای گاز صادراتی خود به ترکیه را کاهش داد. در آن زمان، روسیه در ازای درخواست ترکیه برای کاهش بهای گاز وارداتی از روسیه، ترکیه را مجبور کرد با عبور خط لوله گاز از سرزمین خود ـ که گاز روسیه را به اروپا می‌رساند ـ موافقت کند.

وزیر انرژی ترکیه همچنین گفته است که دولت ترکیه مدافع منافع عمومی مردم ترکیه در قراردادهای بین‌المللی است و در صورتی که ایران تا پایان هفته برای مذاکره درباره کاهش بهای گاز خود اقدام نکند، موضوع را به دیوان داوری بین‌المللی ارجاع خواهیم داد.

ترکیه در گذشته هم چنین مشکلی را با روسیه درباره قیمت گاز داشت، اما روسیه با گرفتن یک امتیاز قیمت گاز صادراتی خود به ترکیه را کاهش داد. در آن زمان، روسیه در ازای درخواست ترکیه برای کاهش بهای گاز وارداتی از روسیه، ترکیه را مجبور کرد، با عبور خط لوله گاز از سرزمین خود که گاز روسیه را به اروپا می‌رساند، موافقت کند.
 


افزون بر این، مشکل دیگری که ترک‌ها معتقدند درباره خرید گاز از ایران دارند، درباره پرداخت بهای گاز صادراتی ایران است، چرا که بنا بر قرار داد میان دو کشور ترکیه باید سالانه دست‌کم نزدیک هفت میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از ایران خریداری کند و این بدان معناست که ترکیه صرف نظر از میزان گاز مورد نیاز خود باید مبلغ مشخصی را در اختیار ایرانیان گذارد.

گویا به هر روی، مشکل عمده ترکیه در حال حاضر بیشتر درباره این بند از قرارداد است که در هر حال، ترکیه بر پایه قرارداد ملزم به خرید هفت میلیارد متر مکعب گاز از ایران است؛ این بندی است که گویا در قرارداد وجود دارد و تغییر آن بنا بر توافق طرفین است و مراجعه به دیوان داوری هم مشکل ترک‌ها را حل نخواهد کرد.

اما درباره کاهش قیمت، گویا ایران هم نیاز است که همانند روس‌ها، عمل کنند، و اگر هم در صدد اعمال تخفیف در بهای گاز صادراتی ایران به ترکیه هستند، معامله‌ای هم جنس در این زمینه که کمیت بردار و قابل محاسبه باشد، انجام دهند.
 



چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 12:20 ::  نويسنده : Hadi

بعضی هفته ها، محور گزارش تصویری هفته یک خبر مهم است؛ خبری که ذهن همه شهروندان و شاید مسئولان را به خود مشغول کرده است. اما در هفته هایی مثل هفته گذشته، آنقدر اتفاق مهم رخ می دهد که در پایان هفته، مرورش، باعث تعجب می شود: تداوم اوجگیری قیمت ارز و سکه؛ جایزه گلدن گلوپ برای فیلم فرهادی؛ داستان یادداشت علایی؛ نامه اوباما؛ و....

روز شنبه در بازار تهران و سایر نقاط ایران مومنان به عزاداری اربعین سیدالشهدا پرداختند.

 

چیروی دوست داشتنی بعد از ده سال روز یک شنبه با تیم مس کرمان به ورزشگاه آزادی آمد و استقلال را شکست داد.

 

نشست خبری جبهه ایستادگی ایران اسلامی صبح دوشنبه با حضور خبرنگاران رسانه ها در محل این جبهه برگزار شد.

 

صبح روز دوشنبه در جریان اهدای جایزه گلدن گلوب در کالیفرنیای امریکا یکی از مهم ترین جوایز سینمای آمریکا به فیلم جدایی نادر از سیمین تعلق گرفت. ساخته تحسین شده اصغر فرهادی که در ماه های گذشته جوایز بین المللی را درو کرده برنده جایزه بهتریم فیلم خارجی گلدن گلوب شد. اتفاقی که گرچه در رسانه ملی ایران بازتابی نداشت ولی با دریافت پیام تبریک های متعدد اهالی فرهنگ و هنر سیاست در جامعه ایرانی پاس داشته شد. یک روز پس از دریافت جایزه در روز سه شنبه هم موضع رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد ایران با انتشار پیام تبریک شمقدری اعلام شد. این در حالی است که واکنش دستگاه دیپلماسی ایران و آمریکا هم به دریافت این جایزه در نوع خود جالب بود. رامین مهمان پرست در نشست خبری روز سه شنبه خود در واکنش به اهدای گلدن گلوب به فرهادی بیان داشت : آن‌ها مي‌خواهند هنرمندان ما را به سمتي هدايت كنند كه نقاط درخشان و ويژگي‌هاي ملت ما را به نمايش در نياورند و مواردي را به تصوير بكشنند كه مسوولان اين جشنواره‌ها از آن استقبال كنند. این در حالی است که ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم روز پنج شنبه در این ارتباط گفت: ما موفقیت و تعهد او را نسبت به فرهنگ غنی و مقاوم ایران تحسین می کنیم.

 

استاد فرشچیان روز سه شنبه  در سفری به شهر مقدس قم ضمن دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی از گنبد و بارگاه حضرت معصومه(س) نیز دیدار کردند.

 

علی لاریجانی روز سه شنبه با معاون رئیس مجلس قرقیزستان دیدار و گفتگو کرد.

 

فینال رقابتهای کشتی آزاد جام ولایت عصر  سه شنبه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد و با قهرمانی تیم ثامن الحجج سبزوار به پایان رسید.


ادامه مطلب ...


جمعه 1 دی 1390برچسب:, :: 17:15 ::  نويسنده : Hadi
برای خودش حادثه ای شد و واقعیت وضع ما را نشان داد: عجول، بی حوصله و بی تأمل، بدبین، افراطگر، ... بی که قدر یکدیگر را بدانیم و یکدیگر را دوست داشته باشیم. این است که یکی از فرزندان این کشور را با دشمن اشتباه گرفتیم و اندیشه و قول و فعلمان چنان بود که نمی بایست. بله، آقای علایی عزیز کاش به دوران دفاع مقدس باز می گشتیم تا برادری ها بر می گشت!
 
 

یادداشت 19 دی ماه حسین علایی در روزنامه اطلاعات، واکنش‌های زیادی را برانگیخت؛ اما گویا با مدیریت و تدبیر دوستان قدیم و فعلی آقای علایی و توضیحات ایشان، این مساله همان گونه که باید و درست است خاتمه یافته است.


به گزارش «تابناک » در مساله پیش آمده، حول نوشته آقای علایی، سه نکته وجود دارد.
 
يك مسئله اين است كه اگر يك كسى يك حرف غلطى زد، آيا كسى بايد به او جواب بدهد يا نه؟ خب، بله معلوم است. جواب دادن به حرف غلط، شيوه‌ى خودش را دارد، راه خودش را دارد، كار خاص خودش است. يك وقت هست كه حالا كه كسى يك حرف غلطى زد، ما بيائيم مثلاً صدجا اين حرف غلط را تابلو كنيم، شعار كنيم كه آقا، فلانى اين حرف غلط را زد، تا همه بدانند. اين است كه اشتباه است، خطاست. من با حركت روشنگرانه از سوى هر كسى، از سوى هر نهادى، هيچ مخالفتى ندارم، بلكه علاقه‌مندم و معتقدم به مسئله‌ى تبيين. يعنى اصلاً جزو راهبردهاى اساسى كار ما از اول، مسئله‌ى تبيين بوده است. تبيين لازم است.

اول  : اینکه به فرض اینکه کسی مطلبی را منتشر کند که برای نخستین مرتبه باعث برداشت ها متفاوت و سوتفاهم شود یا مطلبی منتشر شود و حتی اگر اساسا نادرست باشد ، شیوه برخورد با این شخص و مطلب چگونه باید باشد ؟

دوم : اینکه مطلبی منتشر شود که محور اصلی آن انتقاد باشد،  آیا جایز است به صرف وجود یک انتقاد ولو اشتباه، حریم امنیت خانواده این شخص به خطر بیفتد ؟

سوم : اینکه مدیریت واکنش ها و بازتاب های یک مساله که بحثی طلبگی است، چگونه باید باشد که نه تنها باعث ریزش نشود، بلکه به رویش های بیشتر هم منجر شود؟

در مورد اول، ماه ها پیش از اینکه آقای علایی یادداشتی بنویسد،  رهبر انقلاب به وضوح در مقابل احساس وجود یک اشتباه به اهمیت تبیین می پردازند:

يك مسئله اين است كه اگر يك كسى يك حرف غلطى زد، آيا كسى بايد به او جواب بدهد يا نه؟ خب، بله معلوم است. جواب دادن به حرف غلط، شيوه‌ى خودش را دارد، راه خودش را دارد، كار خاص خودش است. يك وقت هست كه حالا كه كسى يك حرف غلطى زد، ما بيائيم مثلاً صدجا اين حرف غلط را تابلو كنيم، شعار كنيم كه آقا، فلانى اين حرف غلط را زد، تا همه بدانند. اين است كه اشتباه است، خطاست. من با حركت روشنگرانه از سوى هر كسى، از سوى هر نهادى، هيچ مخالفتى ندارم، بلكه علاقه‌مندم و معتقدم به مسئله‌ى تبيين. يعنى اصلاً جزو راهبردهاى اساسى كار ما از اول، مسئله‌ى تبيين بوده است. تبيين لازم است.


ادامه مطلب ...


جمعه 1 دی 1390برچسب:, :: 17:12 ::  نويسنده : Hadi

در حالی که در روز های اخیر موضوع نامه یا پیام اوباما به ایران در رسانه های داخلی و بین المللی در صدر اخبار قرار گرفته است ، اخبار منتشره حکایت از این دارد که کنگره آمریکا پیش از  این و از حدود یک سال گذشته به دنبال کانالی برای ایجاد ارتباط با ایران بوده است .
 
به گزارش «تابناک» ، کنگره آمریکا سال گذشته به پنتاگون دستور داده است تا مطالعات و ارزیابی های خود درباره ایجاد یک توافق نامه دریایی با ایران را به کنگره اعلام کنند .

سایت خبری «کانزاس» ، در همین ارتباط نوشته است که متعاقب دستور سال گذشته کنگره از پنتاگون ، ارزیابی های ایجاد این توافق نامه دریایی صورت گرفته است و انتظار می رود این ارزیابی های در یک یا دو هفته آینده به اطلاع کنگره برسد .

در صورت انتشار این ارزیابی پنتاگون در روز های آینده و همزمانی انتشار آن با نامه یا پیام اوباما به ایران ، یقینا معانی خاصی از این همزمانی ها برداشت خواهد شد.

در سپتامبر گذشته هم وال استریت ژورنال گزارش داده بود که مقامات آمریکایی خواستار ایجاد یک خط ارتباطی اضطراری بین سران ایران و آمریکا برای جلو گیری و ممانعت از ایجاد درگیری بین نیروهای دو کشور در خلیج فارس شده بودند . موضوعی که در  دولت جرج بوش پسر مطرح شد ، هر چندکه مقامات نظامی وقت آمریکا این موضوع را انکار می کنند.

صحبت ها و مواضع آمریکا در قبال مذاکره و یا ایجاد رابطه  با ایران ، عموما در سطح رسانه ها و ژست سیاسی مطرح است . در واقع نقطه آغاز یک ارتباط با اعمال فشار و تحریم های همه جانبه عملیاتی نخواهد شد.
 



جمعه 1 دی 1390برچسب:, :: 17:9 ::  نويسنده : Hadi

صفحه قبل 1 ... 10 11 12 13 14 ... 15 صفحه بعد