درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 97
بازدید کل : 60094
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




یک نظامی ارشد سابق ارتش آمریکا اذعان کرد تشخیص و رهگیری زیردریایی های کوچک ایران که در خلیج فارس و دریای عمان پراکنده هستند برای نیروی دریایی آمریکا بسیار سخت تر از تشخیص و رهگیری زیردریایی های بزرگ و پیشرفته اتمی روسیه است.


به گزارش مهر سایت آمریکایی "مینی پست" نوشت در پنج سال گذشته، آمریکا شاهد رشد حضور زیردریایی های کوچک در ناوگان دریایی ایران بوده است که بیشترین نگرانی را برای ارتش آمریکا در منطقه ایجاد کرده است که در صورت تصمیم ایران به بستن تنگه هرمز، تهدید جدی برای نیروی دریایی آمریکا در منطقه خواهد بود.


این سایت علت افزایش ناوهای مین روب آمریکا در منطقه از ۴ به ۸ را که در یک دهه گذشته ثابت بوده است را همین امر خوانده است.


"کریستوفر هارمر" ژنرال بازنشسته آمریکا که در بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ مدیر عملیاتهای آینده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین بوده است با اشاره به دو برابر شدن ناوهای مین روب آمریکا در منطقه می گوید ماموریت این ناوهای مین روب مقابله با زیر دریایی های کوچک ایران است که به دردسر بزرگی برای ما تبدیل شده اند.


وی گفت زیر دریایی های کوچک ایران برای ما تهدید هستند، زیرا هم رهگیری و تشخیص آنها برای ما سخت است وهم آنها می توانند از خلیج فارس تا دریای عرب پراکنده شوند و در کمین ناوگان ما بنشینند.


این ژنرال آمریکایی گفت : برای نیروی دریایی آمریکا رهگیری زیردریایی های اتمی بزرگ روسی بسیار آسانتر از رهگیری زیر دریایی های کوچک ایرانی در آبهای کم عمق است و ایرانی ها از این موضوع به خوبی آگاه هستند و به همین دلیل از ۵ سال قبل ایرانی ها شروع به تولید زیردریایی های کوچک کردند به طوریکه در حال حاضر ۱۹ زیر دریایی از این نوع را در اختیار دارند و سالی هم به طور متوسط چهار فروند تولید می کنند که از نظر استراتژیک "حیرت انگیز" است.


وی همچنین گفته نیروی دریایی ایران از غواصان آموزش دیده بسیار زبده ای برخوردار است که در صورت بروز درگیری بین ایران و آمریکا ایران می تواند با این نیروهای آموزش دیده حتی خط لوله نفتی را که امارات برای دور زدن تنگه هرمز احداث کرده است، منهدم کنند.



جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 20:38 ::  نويسنده : Hadi
روز پنج شنبه در میزگردی که نه تن از اعضای پارلمان انگلیس شرکت داشتند ، علت شکست سرویس جاسوسی انگلیس در پیش بینی تحولات کشورهای عربی مورد بررسی قرار گرفته است .
کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس اعلام کرد که جاسوسان این کشور در کشور های عربی با ناکامی مواجه بوده اند و نتوانسته اند انقلاب های این کشور ها را پیش بینی کنند.

به گزارش «تابناک» در میزگردی که نه تن از اعضای پارلمان در آن شرکت داشتند اعلام شد که بر اساس گزارش اطلاعاتی نهادهای مربوط در انگلستان ، دستگاه جاسوسی این کشور نتوانسته است اقدام مناسبی در اکثر کشورهای خاورمیانه انجام دهد.

در یک گزارش خصوصی که در این باره منتشر شده آمده است که «ام ای سیکس» (دستگاه جاسوسی خارجی انگلیس ) تمام تمرکز خود را بر روی جاسوسی از فعالیت های هسته ای ایران و همچنین بررسی فعالیت های القاعده گذاشته و از امور کشور های عربی غافل شده است .

«جان ساورز»، رئیس «ام ای سیکس» ، گفته است که زمانی که انقلاب های عربی به وقوع می پیوست ، ما ارزیابی درستی از وضعیت تک تک این کشور ها نداشتیم .

وی این ادعا را در دسامبر گذاشته به صورت خصوصی به پارلمان گفته بود.  وی همچنین ادعا کرده است که در مورد تونس و مصر «ام ای سیکس » به دلیل که منابع قابل اتکایی نداشته است ، قادر به پیش بینی انقلاب ها نیز نبوده است .


 در عین حال وی برای دفاعه از خود و جاسوسانش اعلام کرده است که هیچ کس در جهان نمی توانست سرعت این تحولات را پیش بینی و یا گزارش کند .


رئیس بخش جاسوسی وزارت دفاع انگلیس هم گفته است که در دنیای مدرن کنونی ما همه پدیده ها را نمی توانیم برای جاسوسی مورد پوشش قرار دهیم .
 


جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 20:36 ::  نويسنده : Hadi
رئیس سازمان جاسوسی انگلیس مدعی شد که تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای را تاکنون ناکام گذاشته است، ولی ایران موفق خواهد شد تا دو سال دیگر به این هدف برسد.

رئیس سازمان جاسوسی انگلیس به مقامات این کشور در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان گزارش داده است.

به گزارش «تابناک»، و به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، سر جان ساورز رئیس سازمان جاسوسی انگلیس گفته است که عملیات مخفی جاسوسان انگلیسی از تلاش ایران برای دستیابی به بمب هسته‌ای تا سال 2008 جلوگیری کرده است.

ولی البته وی مدعی شده است که ایران در رسیدن به این هدف تا سال 2014 موفق خواهد شد و این امر، احتمال حمله آمریکا و اسرائیل به ایران را افزایش خواهد داد.

ساورز در ماه مارس گذشته، گزارشی سری درباره افزایش تهدید اقدام نظامی به کابینه انگلیس داده بود، ولی این اولین بار است که دیدگاه‌های وی در این مورد علنی می‌شود. افشای اقدامات MI6 از جانب رئیس آن، اقدامی بسیار نادر است. وی این اظهارات را هفته پیش در حضور حدود یکصد مقام انگلیسی ابراز داشته است که این سخنرانی، دومین سخنرانی عمومی وی از زمان انتصاب وی به ریاست MI6 در سال 2009 بوده است.

وی ادعا کرده است که ایران تا دستیابی به بمب هسته‌ای تنها دو سال فاصله دارد و زمانی که این اتفاق بیفتد، آمریکا و اسرائیل باید در مورد انجام یا عدم انجان اقدام نظامی علیه ایران تصمیم بگیرند. " ایرانی‌ها با جدیت در حال طی کردن مسیر تسلط بر ساخت بمب هسته‌ای و تکنولوژی‌های مورد نیاز برای این کار هستند و این نیز روشن است که اگر ایران به بمب دست یابد، آمریکا و اسرائیل با خطری عظیم مواجه خواهند بود."

این مقام انگلیسی مدعی شده است که اگر تلاشهای سازمان متبوعش نبود ایران به جای سال 2014، تا سال 2008 بمب هسته‌ای خود را ساخته بود؛ این وظیفه MI6 بود که آن لحظه وحشتناک را به تاخیر بیندازد تا سیاسیون زمان کافی برای تصمیم‌گیری داشته باشند.

از دید وی، برای هر نخست‌وزیری در اسرائیل یا هر رئیس‌جمهوری در آمریکا بسیار سخت خواهد بود که ایران مسلح به سلاح هسته‌ای را بپذیرد.

پیش از این مقامات ایرانی، انگلیس، آمریکا و اسرائیل را به تلاش‌های مخفیانه برای اختلال در برنامه هسته‌ای ایران متهم کرده‌اند. در این مسیر چندین دانشمند ایرانی به شهادت رسانده شده‌اند و تاسیسات هسته‌ای ایران مورد حمله کرم اینترنتی استاکس‌نت قرار گرفت. هر چند که آمریکا و انگلیس اتهام دخالت در این موارد را تکذیب کرده بودند اما اسرائیلی‌ها در مقابل این اتهامات سیاست سکوت رسمی را در پیش گرفته‌اند.

مقام انگلیسی به حضار در جلسه گفته است که سازمان تحت امر تلاشهایی را برای اطمینان از اجرایی شدن تحریم‌ها علیه ایران انجان داده است و از این که در ده سال گذشته در سمت‌های مختلف با یک نگرانی بین‌المللی! مبارزه کرده است، ابراز رضایت کرده است.

اظهارات ساورز در جلسه‌ای علنی صورت گرفته است. این در حالی است که وی قبلا در جلسه‌ای مخفیانه به کابینه انگلیس در این مورد گزارش داده بود. شدت محرمانگی آن جلسه تا حدی بود که حتی به وزرای دولت انگلیس اجازه داده نشد گوشی‌های موبایلشان را با خود به درون جلسه ببرند.


ظاهرا محتوای آن جلسه در مورد توانایی اقدام اسرائیل علیه تاسیسات اتمی کشورمان، بین وزرای انگلیسی تردید جدی ایجاد کرده است. در این جلسه به مقامات انگیسی انگلیس در مورد احتمال آسیب زدن جدی مسابقه تسلیخاتی در خاورمیانه به منافع انگلیس هشدار داده شده است.

پیش از این ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس مدعی شده بود که جنگ سرد ناشی از مسلح شدن ایران به بمب هسته‌ای بسیار وخیم‌تر از جنگ سرد بین امریکا و شوروی خواهد بود.

اظهارات این مقام غربی در حالی است که بارها قصد ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای تکذیب شده است.



جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 20:35 ::  نويسنده : Hadi
ایران اسلامی دو برابر مرز فعلی ایالت و فدرال داشت و در این جنگ نیز دشمنان ایران تلاش کردند که تاریخ گذشته را در این کشور تکرار کنند. اگر شهدا نبودند 10 بحرین دیگری از ایران جدا می‌شد و به طور نمونه طی 200 سال گذشته با هر جنگی که در کشور اتفاق می‌افتاد بخشی از این مملکت از خاک ایران جدا می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس باید قدرت سوال کردن از دولت را داشته باشد.
    
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در مراسم یادواره 148 شهید بخش دودانگه شهرستان ساری اظهار داشت: شهدا فرزند مخلص خمینی بزرگ بودند که با حضور به موقع در میدان‌های نبرد از کشور ایران اسلامی به خوبی حراست کردند.

وی با اشاره به رشادت‌های جانبازان در جنگ تحمیلی تصریح کرد: رشادت‌های جانبازان پس از جنگ تحمیلی هنوز ادامه دارد و با وجود 20 سال گذشتن از جنگ تحمیلی همچنان این بزرگواران درگیر جنگ هستند.

* اگر شهدا نبودند 10 بحرین دیگر از ایران جدا می‌شد

رضایی به نقش ارزنده شهدا در جنگ تحمیلی اشاره کرد و بیان داشت: اگر شهدا نبودند 10 بحرین دیگری از ایران جدا می‌شد و به طور نمونه طی 200 سال گذشته با هر جنگی که در کشور اتفاق می‌افتاد بخشی از این مملکت از خاک ایران جدا می‌شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به گستردگی کشورمان در گذشته بیان داشت: ایران اسلامی دو برابر مرز فعلی ایالت و فدرال داشت و در این جنگ نیز دشمنان ایران تلاش کردند که تاریخ گذشته را در این کشور تکرار کنند.

رضایی ادامه داد: ایران اسلامی با رشادت شهدا حفظ شد و ما وظیفه داریم شهدا را تکریم کنیم. وی تاکید کرد: مردم ایران تنها از بعد عاطفی، فرهنگی و معنوی مدیون شهدا نیستند بلکه اگر شهدا نبودند امنیت و آرامش فعلی نیز در کشور نبود.

* میزان پیشرفت اقتصادی ما به اندازه میزان پیروزی ما در جنگ تحمیلی نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور داوطلبانه جوانان از اقشار مختلف در جبهه بیان داشت: جوانان دیروز ما در جنگ مشکلات زیادی را متحمل شدند و با تمام تلاش جنگ را به نفع جمهوری اسلامی ایران به اتمام رساندند.

وی با این سوال به صحبت‌های خود ادامه داد: چرا ما نمی‌توانیم بیکاری و گرانی را حل کنیم؟ چرا مشکلات اقتصادی و بحث تحریم‌ها خنثی نمی‌شود؟

فرمانده سپاه پاسداران در دوران جنگ با اشاره به فعالیت‌های مجلس و دولت در رفع مشکلات اقتصادی مردم بیان داشت: میزان پیشرفت اقتصادی ما به اندازه میزان پیروزی ما در جنگ تحمیلی نیست.

وی با اشاره به سد نیمه کاره منطقه دودانگه بیان داشت: دلیلی ندارد که برای ساخت سد میلیارد‌ها تومان پول خرج می‌شود و بعد از دو سال اعلام می‌کنند که این سد آبدهی ندارد.

* ریشه بسیاری از مشکلات ارتباطی به تحریم‌های اقتصادی وابسته نیست

رضایی یادآور شد: باید ریشه مشکلات موجود در کشور بررسی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نبود صنایع تبدیلی در منطقه دودانگه ساری بیان داشت: بسیاری از محصولات کشاورزی این منطقه به خاطر نبود صنایع تبدیلی از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: ریشه بسیاری از مشکلات ارتباطی به تحریم‌های اقتصادی وابسته نیست.

رضایی به سوالات طرح شده بالا اینگونه پاسخ داد: اگر راه شهدا و رهبری را در جامعه ادامه دهیم نباید در کشور کوچک‌ترین مشکل اقتصادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: راه اطاعت از رهبری را شهدا در دوران جنگ به ما آموختند و این راه در دوران جنگ انتخاب شد و ما موفق شدیم جنگ را به خوبی پیش ببریم.

* برای رفع مشکل کشاورز باید بازار گندم و برنج اصلاح شود

رضایی تاکید کرد: اگر موفقیت دولت‌مردان در حل مشکلات موجود کم است به خاطر این است که از راه شهدا فاصله گرفتند.

وی ادامه داد: وقتی بداخلاقی‌های سیاسی وجود دارد و مردم در پیشبرد اقتصادی در حاشیه هستند مشکلات کشور حل و فصل نمی‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دولتمردان می‌خواهند خودشان در فعالیت‌های اقتصادی حضور داشته باشند.

وی به موضوع افزایش قیمت گندم در کشور اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکل کشاورز باید بازار گندم و برنج اصلاح شود.

رضایی با اشاره به حضور جوانان و رزمندگان در جنگ تحمیلی بیان داشت: همانطور که در دوران جنگ به مردم اعتماد کردیم در حال حاضر نیز نیاز داریم که به مردم در اجرای فعالیت‌های اقتصادی اعتماد کنیم.

وی تاکید کرد: راه شهدا اعتماد به مردم بود و برای عبور از موانع فعلی نیاز به اطاعت از ولی فقیه و حرکت در چهارچوب قانون اساسی داریم.

* مجلس باید قدرت سوال کردن از دولت را داشته باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مجلس باید قدرت سوال کردن از دولت در مسائل مختلف اقتصادی سیاسی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشور در حال حاضر در شرایط ویژه و حساسی قرار دارد، بیان داشت: دشمن یک بار دیگر تصمیم گرفت رویای رودررویی با نظام را شروع کند و و با جلوگیری از فروش نفت و کاهش درآمد‌های ارزی به مقابله با کشور ما برخواست.

رضایی ادامه داد: دشمن تلاش دارد با استفاده از علم و فناوری کشور ما را به زانو درآورد و این یک رویایی بیش برای دشمن نخواهد بود.

وی صحنه رویایی ایران با دشمنان را مثل تشک کشتی ترسیم کرد و بیان داشت: دولت به نمایندگی از ملت ایران در روی این تشک حاضر شد و دولت باید بداند که روی تشک کشتی در برابر دشمن قرار گرفت که این تشک وابسته به مردم است و البته کسی که به نمایندگی از مردم در روی این تشک قرار می‌گیرد خیلی مهم است و برای پیروزی در این نبرد نیاز به حمایت همه‌جانبه از مردم دارد.
 



ادامه مطلب ...


جمعه 23 تير 1391برچسب:, :: 20:30 ::  نويسنده : Hadi

در برنامه تلويزيوني «پايش» كه به مناسبت سال حمايت از توليد ملي به راه افتاده است، مسئولان دولتي و بخش خصوصي يكديگر را به عنوان مقصر نابساماني چندماهه در بازار مواد لبني معرفي كردند تا بينندگان، در نهايت گاو‌ها را به عنوان مقصر اصلي قلمداد نمايند.

به گزارش افکارنیوز، مصیب محمدیان شمالی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در گفتگو با برنامه تلويزيوني «پايش»، علت نابساماني‌ها در بازار لبنيات را متوجه عدم ايفاي تشكل‌هاي بخش خصوصي به وظايفشان دانست.

وي با تاكيد بر اين كه گران شدن لبنيات، دلايل مختلفي چه در حوزه توليد و چه در حوزه عرضه دارد، گفت: «اساسا در حوزه توليد بين دولت و بخش خصوصي تكاليفي متصور است و من فكر مي‌كنم با توجه به شرايط خاص كشور كه مربوط به محدوديت‌هاي تحريم است، بخش خصوصي به وظايف خود عمل نكرده است.»

محمديان افزود: «اثرات تحريم‌ها قابل انكار نيست اما آنچه كه مسلم است بخش خصوصي و تشكل‌ها تكاليفي دارند كه بايد اجرا كنند. همان اندازه كه مسئولان دولتي نقش دارند، خود بخش خصوصي هم به فكر نبود و تدابير لازم را اتخاذ نكرده است.»

وي از پاسخ صريح به اين سوال كه آيا اين خبر درست است كه از اين پس همه واردكنندگان خوراك دام و طيور بايد از طريق شركت پشتيباني امور دام اقدام كنند، خودداري كرد و پاسخ نداد كه آيا قرار است انحصار واردات خوراك دام و طيور دوباره همچون دهه ۶۰ به اين شركت واگذار شود يا خير.

محمدرضا اسماعيلي مديرعامل اتحاديه تعاوني هاي سراسري لبني ايران ديگر مهمان تلفني برنامه تلويزيوني پايش بود، با رد ادعاي دولتي‌ها كه علت گراني‌ها به اين اتحاديه بازمي‌گردد، گفت: آنچه كه براي اين صنعت مشكل ايجاد كرده، كمبود شير خام به علت كاهش توليد است. وي دليل كاهش توليد شيرخام را هم، افزايش قيمت نهاده‌ها و خوراك دام عنوان كرد كه صرفه صنعت دامداري را كاهش داده است.

وي گفت:‌در سال ۹۰، شير خام را از دامدار ۴۰۰ تومان مي‌خريديم كه امسال با ۱۰۰ درصد رشد به ۸۰۰ تومان افزايش يافته است و به همين سبب افزايش قيمت مواد لبني، اجتناب‌ناپذير است.

گفتني است قرار بود حسن رادمرد، سرپرست معاونت بازرگانی داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در برنامه پايش به سوالات و شبهات درباره علل نابساماني بازار لبني پاسخ دهد، اما وي تلفن خود را پاسخ نداد تا بدين ترتيب، مقصر گراني مواد لبني، «گاوها» معرفي شوند.
 



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 17:23 ::  نويسنده : Hadi

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: انفجار مین در نوار مرزی ایلام باز قربانی گرفت و جان یک نفر از هموطنان عزیزمان را گرفت.

مراد روشنی امروز در گفت‌وگو با فارس در ایلام اظهار داشت: دو تن از افراد مرکز مین‌زدایی در حین پاکسازی منطقه غرب رودخانه دویرج با مین ضد تانک برخورد کرده که یکی از آنان به شدت مجروح و دیگری نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: آیت‌الله سلیمان دوست در حین پاکسازی میادین مین به جای مانده از دوران دفاع مقدس به مین ضد تانک برخورد کرده و بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این مسئول اضافه کرد: شهید سلیمان دوست از نیروهای بازنشسته سپاه پاسداران بوده که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ نبرد حق علیه باطل منشاء ایثارگری‌های فراوانی بوده است.

روشنی تصریح کرد: افزون بر این دیگر همکار وی به نام اردلان احمدی نیز به شدت مجروح شده و در حال حاضر برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: فردا سه‌شنبه نیز پیکر این شهید گلگون کفن در محل زادگاهش تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

بقایا و مواد منفجره به جا مانده از دوران دفاع مقدس بخش عمده‌‌ای از نوار مرزی بین دو کشور ایران اسلامی و عراق را در بر گرفته است.

بر این اساس رزمندگان دوران دفاع مقدس بر اساس تکلیف در قالب مراکز مین‌زدایی نسبت به پاکسازی این مناطق اقدام کرده که هر از چند گاهی تعدادی از آنان زخمی و یا به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.
 



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 17:20 ::  نويسنده : Hadi
می‌گویند تاریخ را فاتحان می‌نویسند. حالا تاریخ به کنار، این روزها مسائل روز را نیز فاتحان می‌نویسند؛ فاتحان پست‌ها و مناصب و تریبون‌ها. از این دو مورخ و سندنویس، کدام یک دروغ به خورد خلق می‌دهند؟

دو مسئول که یکی موظف به خواندن و تدوین تاریخ است و دیگری نماینده مجلس و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، درباره موضوعی به اهمیت تغییر وزیر اطلاعات، کاملا مخالف یکدیگر سخن گفته‌اند. کدام یک و چرا دروغ می‌گویند؟به گزارش «تابناک»، آقای عباس سلیمی نمین که مدیر دفتر تدوین و مطالعات تاریخی ایران است، در گفت‌وگو با یک هفته‌نامه اظهار داشت: «شنیده شده آقای احمدی‌نژاد که نشان داده با حیدر مصلحی تعامل خوبی ندارد و یک بار هم در صدد برکناری او برآمده است، با آقای روح‌الله حسینیان درباره تصدی وزارت اطلاعات صحبت‌هایی کرده‌اند و متأسفانه، آقای حسینیان هم نظر مثبت برای پذیرش چنین پستی را به ایشان داده‌اند. وی درباره پشت پرده تغییر وزیر اطلاعات بر این باور است، افرادی خاص برنامه‌هایی مدنظر دارند که تعطیلی وزارت اطلاعات و در واقع سردرگمی در سایر وزارت‌خانه‌ها به نفع آنهاست».

این خبر که مطلوب عده‌ای مشخص است، به سرعت در رسانه‌ها منتشر شد و ساعاتی بعد، روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاسخ به ادعای آقای سلیمی نمین گفت: «به صراحت اعلام می‌نمایم، نه آقای احمدی‌نژاد به اینجانب پیشنهاد وزارت اطلاعات را داده است و نه اینجانب پذیرفته‌ام و نه اصولا آقای احمدی‌نژاد با اینجانب مذاکره‌ای داشته است و نه در ماه‌های اخیر با ایشان ملاقاتی داشته‌ام؛ بنابراین، خبر مذکور را به شدت تکذیب می‌کنم و این شایعات را فتنه افراد فتنه گر می‌دانم».

این ادعا و تکذیب آن از چند جنبه جالب است:

نخست این که جایگاه وزارت اطلاعات، چنان اهمیتی دارد که تعیین تکلیف آن، هرگز به دعوای رسانه‌ای دو گروه و جناح سیاسی سپرده نخواهد شد. ظاهرا دوستان مورخ، این بخش تاریخ را خوب نخوانده‌اند یا آن که خود را به فراموشی زده‌اند.

دوم آن که این مورد نمونه‌ای دیگر از تمایل اهل سیاست و تاریخ در ایران برای پیشگویی آینده است. جالب این که اهل تاریخ و سیاست در ایران که به ندرت قادر به ارائه تئوری و نظر درباره گذشته تاریخی و وضعیت کنونی کشور هستند، به نحو عجیبی به غیب‌گویی آینده متمایل شده‌اند. این ویژگی را به خوبی می‌توان در نوشته‌های برخی اساتید علوم سیاسی هم دید که بنا به هر دلیلی، چیزی در مورد تحلیل اوضاع کنونی نمی‌گویند و در عوض یا مشغول تاریخ‌نگاری هستند و یا مشغول آینده‌بینی.

سوم، جایگاه دو طرف این ادعا و تکذیب، قدری نگران‌کننده است! آیا آقای سلیمی نمین در پژوهش‌های تاریخی خود نیز مانند همین اظهاراتشان بر پایه شنیده‌هایی که منبعش را نمی‌آورند، قضاوت می‌کنند؟ اگر این گونه است که وای به حال تاریخ و پژوهش‌های تاریخی! یا در صورتی که خبر سلیمی نمین درست باشد ، آیا آقای حسینیان همین گونه از اسناد انقلاب اسلامی محافظت می کند؟

این شنیده‌ها در مورد موضوع مهمی چون وزارت اطلاعات به این آسانی مبنای اظهارنظر می‌شود، ولی برخی هستند که به آن خرده بگیرند؛ اما آیا می‌توان تاریخ نوشته شده بر مبنای این شنیده‌ها را با آرامش و اطمینان خواند؟
 



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 17:19 ::  نويسنده : Hadi
در حالی که کمیته استیناف، تبانی در بازی گیتی‌پسند و پرسپولیس را محرز دانست و رأی به بازگرداندن جام قهرمانی گیتی پسند داد، باز هم این نماینده اصفهان بود که در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد! تیمی که تبانی‌اش محرز اعلام می‌شود، چگونه اجازه شرکت در جام باشگاه‌های آسیا را دارد و به جای تنبیه، پاداش می‌گیرد؟! در ایتالیا وقتی تبانی تیم یونتوس محرز می‌شود، به سری سی سقوط می‌کند؛ جالب اینکه رأی در روز چهارم جولای ۲۰۰۶ اعلام شد.

تیم فوتسال گیتی پسند که تبانی‌اش در لیگ فوتسال ایران محرز شده بود، در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد و قهرمان هم شد!

به گزارش «تابناک»، تیم گیتی‌پسند در حالی نماینده ایران در این دوره از مسابقات بود که با رأی کمیته استیناف، مبنی بر تبانی در هفته پایانی لیگ بر‌تر فوتسال ایران، قهرمانی از این تیم گرفته، ولی به این رقابت‌ها فرستاده شد؟

بنا بر این گزارش، علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف در پاسخ به این که چرا بر خلاف آرای صادره از سوی این کمیته، باز تیم گیتی پسند در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد، گفت: پس از اعلام رأی کمیته استیناف، فدراسیون فوتبال مذاکراتی با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت که تیم شهید منصوری را جایگزین تیم گیتی پسند کند که این مهم صورت نپذیرفت.

ظاهرا کنفدراسیون فوتبال آسیا گفته بود، با توجه به اینکه قرعه‌کشی بازی‌ها انجام شده، امکان تغییر نماینده نیست و اگر قرار به خروج تیم گیتی پسند از بازی‌ها باشد، تیمی جایگزین نخواهد شد. همچنین فدراسیون فوتبال باید غرامت بدهد؛ افزون بر اینکه این کار می‌توانست بازتاب منفی برای فوتسال ایران در رسانه‌های گروهی خارجی داشته باشد!

آقای عزیز این حرف‌ها چیست که می‌زنید؟ کدام بازتاب منفی، این حرف‌ها دیگر خریدار ندارد، اصلا یک سال قهرمان آسیا نشویم؛ مگر چه اتفاقی می‌افتد؟ شما ارزش‌ها را زیر سؤال می‌برید و به رأی خودتان هم احترام نمی‌گذارید، مسلم است که همین سهل‌انگاری‌ها موجب تشویق دلالان و زالو صفتان در فوتبال شده است که رقم‌های میلیاردی بیت‌المال به جیب آنان می‌رود و هر روز بر شمار آنان افزوده می‌شود؛ آن هم در شرایطی که افراد آبرومند با کمتریم حقوق به سختی زندگی می‌کنند.

سوم تیر ماه با رأی کمیته استیناف قهرمانی از تیم فوتسال گیتی پسند گرفته و در بخشی از این رأی آمد که تبانی دو تیم فوتسال گیتی پسند و پرسپولیس تهران به دلالت گزارش سه نفر کار‌شناس خبره، اظهار نظر بی‌شایبه مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران، اظهارنظر و گفت‌وگوی بازیکنان تیم فوتسال اخیر‌الذکر پیرامون زمین بازی و نحوه و نوع بازی برخی بازیکنان تیم فوتسال پرسپولیس به قطع و یقین، مسلم و مبرهن است.

در ادامه همچنین گفته شد، تخلف تبانی و مداخله بین تیم‌های ورزشی، حرکتی بسیار ناجوانمردانه بوده و دلیل موهن و قاطع به نبود لیاقت و شایستگی تیم فوتبال یا فوتسال مرتکب تخلف مزبور در دستیابی به نتایج حاصل از بازی قوام با تبانی است.

نهم تیر ماه تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا رهسپار کویت شد.

یازدهم تیر ماه، گیتی پسند در نخستین بازی به مصاف تایسون نام ویتنام رفت و هشت بر صفر برنده شد.

سقوط یووه به سری «ب» در ظاهر شاید یک تخلف ساده مدیریتی بود!

در روز چهارم جولای ۲۰۰۶ روزی که ایتالیا باید در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ به مصاف آلمان می‌رفت، دادستان فدراسیون فوتبال ایتالیا، استفانو پالاتزی درخواست سقوط چهار تیم اصلی محکوم در رسوایی Match-Fixing کرد. پالاتزی درخواست سقوط یوونوتس به سری سی۱ (او در سخنانش در دادگاه، خواستار سقوط یوونتوس به پایین‌تر از سری ب شد) و برای فیورنتینا و لاتزیو درخواست سقوط حداقل به سری ب کرد. او همچنین درخواست امتیاز منفی برای همه تیم‌ها (شش امتیاز برای یووه، سه امتیاز برای میلان و پانزده امتیاز برای لاتزیو و فیورنتینا) داشت.

او همچنین خواستار بازپس‌گیری اسکودتوی ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ از یوونتوس شد. در پرونده رجینا در روز سیزدهم آگوست، دادستان خواستار سقوط رجینا به سری «ب» و پانزده امتیاز منفی برای این تیم شد. در روز هفدهم آگوست، مجازات رجینا تنها با پانزده امتیاز منفی اعلام و باشگاه مبلغ ۶۸۰۰۰ یورو جریمه مالی شد، در حالی که پاسکواله فاتی، رئیس باشگاه ۲۰۰۰۰ یورو جریمه و دو سال و نیم از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم شد.

پیامدهای مجازات‌ها

یوونتوس که قرار بود با سی امتیاز منفی سری سی۱ را آغاز کند، پیش بینی بازگشت به سری «آ» پیش از فصل ۲۰۰۸ را نمی‌کرد؛ اما نتیجه نهایی اعتراضات و کم شدن جریمه یووه به بازی در سری «ب» و ۹ امتیاز منفی آن‌ها را امیدوار به بازگشت در فصل بعد سری «آ» کرد.
فیورنتینا هم که با پانزده امتیاز منفی فصل را آغاز کرده بود، پیش‌بینی می‌شد که نتوانند در سری «آ» باقی بمانند، ولی نتیجه خیره کننده‌ای گرفتند و با قرار گرفتن در رتبه ششم جدول به جام یوفا راه یافتند.

سقوط یوونتوس به سری «ب» پیامدهای بدی برای این تیم داشت و بزرگان این تیم مانند فابیو کاناوارو، پاتریک ویرا، زلاتان ابراهیموویچ، جیانلوکا زامبروتا و لیلیان تورام راهی غول‌های ایتالیایی و اسپانیایی شدند.

فرانکو کارارو رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در تاریخ هشتم می‌، همه مدیران یوونتوس در تاریخ یازدهم می‌، لوچیانو موجی در تاریخ چهاردهم می ‌از پست‌های خود استعفا دادند و در نوزدهم می‌، بهای سهام یوونتوس نسبت به تاریخ نهم می‌ به نصف کاهش یافت.

تبانی در همه جا ننگ است. برای جامعه و فرد ننگ مشکل ساز است، مسائل فوتبال و فوتسال باید به درستی ریشه‌یابی شود، وگرنه همچنان مافیای فوتبال عرض اندام می‌کند. راستی چرا شمسایی در کویت بازی نکرد؟!
 



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 17:18 ::  نويسنده : Hadi
عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش به «تابناک» گفت: وزیر ورزش در فراکسیون توضیحات قابل قبولی را ارائه دادند که فعلا اعضای هیأت رئیسه فراکسیون قانع شده و به گفته‌های وزیر اعتماد کردند؛ اما استیضاح به قوت خود باقی است.

سید جلال یحیی زاده، عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس درباره تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌ها با بیان اینکه سخنان مقدماتی برای این کار انجام شده است، گفت: این کار می‌تواند کار بسیار پسندیده‌ای باشد؛ البته اگر مقدار بیشتری از تعامل، تفاهم، همدلی و هماهنگی و همگرایی و هم‌افزایی.

 

به گزارش «تابناک»، یحیی‌زاده درباره حضور عباسی، وزیر ورزش در فراکسیون ورزش مجلس گفت: وی در فراکسیون توضیحات قابل قبولی دادند که فعلا اعضای هیأت رئیسه فراکسیون قانع شده و به گفته‌های وزیر اعتماد کردند و بیشتر نفرات این مجمع پذیرفتند. فعلا با این سخنان آقای وزیر، برای حضور در المپیک مشکلی نیست و چیزی ما را تهدید نمی‌کند.

وی درباره استیضاح وزیر ورزش و جوانان گفت: موضوع استیضاح، بحث دیگری است و صرفا مربوط به اعضای فراکسیون نمی‌شود، چون امضاکنندگان، بیشتر از نمایندگانی غیر از اعضای فراکسیون هستند که شمارشان بیش از ۴۵ نفر است و در آینده می‌تواند بیشتر از این میزان هم باشد.

بنا بر این گزارش، عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس افزود:‌‌ هم‌اکنون برای اجرایی کردن استیضاح، زمان مناسبی نیست، چون فعلا مجلس تا دو هفته تعطیل خواهد بود و پس از آن هم در آستانه آغاز المپیک هستیم؛ بنابراین، در چنین شرایطی، خرد جمعی معمولا تمایلی به استیضاح نخواهد داشت و زمان برای ریسک انجام این کار را نداریم، مگر اینکه تا آن هنگام، ابطال سخنان آقای وزیر اثبات شود؛ یعنی خلاف گفته‌های ایشان معلوم و مشخص شود که تعلیق‌ها حتی برای چند نفر از کسانی که سهمیه بازی‌های المپیک را به دست آورده‌اند، به قوت خود باقی است.

یحیی‌زاده عمده دلیل استیضاح وزیر را بحث تغییر ناگهانی رؤسای پنج فدراسیون عنوان کرد و افزود: این مسأله تنها مختص موضوع تعلیق نیست و نزدیک بیست مورد دیگر نیز مطرح است.

وی گفت: ورزش ما در پکن نتیجه‌ای نگرفت و با اینکه ما در کشتی، تاکنون بیشترین مدال‌ها را داشته‌ایم، با وجود توزیع چهار مدال برای هر وزن، کمترین مدال را به دست آوردیم.

او همچنین ابراز امیدواری کرد، در المپیک پیش روی، اردوی تیم ملی کشتی کشورمان، بتواند دست‌کم پنج مدال به دست آورد.

سید جلال یحیی‌زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار ما، مبنی بر این که شمار افراد کاروان شرکت کننده در بازی‌ها چند نفر خواهد بود، گفت: خدا می‌داند و یادآور شد: معمولا پیش از این، افراد بسیاری با عناوین گوناگون شرکت می‌کردند؛ از همکاران ما تا خیلی‌های دیگر.

المپیک برای این پنجاه و چهار قهرمان، به معنای چندین سال محرومیت و رنج و عذاب و تمرین سخت است، ولی برای یک عده خواص چند برابری به معنای جای خوبی هست، برای تفریح و خوش‌گذرانی و سفر مجانی با امکانات دولتی؛ اما مجلس در این مسائل هم با قاطعیت وارد خواهد شد.
 



دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: 17:12 ::  نويسنده : Hadi
در حالی که موضوع گرانی و عوامل آن به بحث مشترک سران سه قوه هم کشیده شده، چهار تیتر از هشت تیتر صفحه نخست روزنامه کیهان به معضل بحران اقتصادی در غرب می‌پردازد!

در حالی که موضوع گرانی و عوامل آن به بحث مشترک سران سه قوه هم کشیده شده، چهار تیتر از هشت تیتر صفحه نخست روزنامه کیهان به معضل بحران اقتصادی در غرب می‌پردازد؛ اما با این حال، موضوع نشست سران سه قوه درباره گرانی به موضوع سرمقاله امروز این روزنامه به قلم حسین شریعتمداری تبدیل شده است.

شریعتمداری در «مانور موش‌ها» به یکی از ترفندهای دشمن با نام «آدرس غلط» در جنگ‌های نرم و سرد اشاره می‌کند و می‌گوید: نسبت دادن گرانی‌ها و اوضاع اقتصادی کنونی به تحریم‌ها و اثرات اقتصادی آن، یکی از ترفندهای دشمن در دادن آدرس غلط به ماست، چرا که «در این باره گفتنی است که تحریم‌های اقتصادی اگر چه در پیدایش پدیده گرانی بی‌تأثیر نیستند، اما نقش و ضریب اثر آن‌ها در حد و اندازه‌ای نیست که گرانی لگام گسیخته و «جهشی» بسیاری از کالا و خدمات ضروری و مورد نیاز مردم را در پی داشته باشد. مخصوصا اینکه در برخی از موارد، قبل از عملیاتی شدن فلان تحریم اقتصادی، شاهد افزایش بی‌رویه و غیرمنطقی شماری از کالا و خدمات مورد نیاز مردم بوده و هستیم که پیش از این به آن پرداخته‌ایم و در این نوشته، نکته دیگری را دنبال می‌کنیم و آن، چرایی ارائه این آدرس غلط است».

وی دو گروه در ایران را به دامن زدن به این موضوع متهم می‌کند: «مأموریت بخش اول از جریان مرموز یاد شده، یعنی ضدانقلابیون تابلودار و ستون پنجم پنهان یا شناخته شده‌ ـ ولی بعضا به حال خود‌‌ رها شده ـ دشمن، معرفی تحریم‌ها به عنوان علت اصلی گرانی‌هاست. شواهد موجود حکایت از آن دارند که مأموریت این بخش در همین نقطه به پایان می‌رسد، چرا که اگر در این مأموریت موفق شوند ـ که می‌دانیم و تجربه کرده‌ایم نمی‌شوند ـ به آمریکا و متحدانش برای رهایی هر چند نسبی از رسوایی ناشی از بی‌اثر بودن تحریم‌ها کمک کرده‌اند! اما بخش دوم، یعنی طیف اصلی این جریان مرموز که متأسفانه در برخی از مراکز تصمیم ساز و سیاست‌پرداز نفوذ کرده‌اند، در نقطه مشترک مورد اشاره متوقف نمی‌شوند.

این طیف ـ به گواهی شماری از شواهد و قرائن موجود‌ ـ در پی آن است که با سخت شدن معیشت مردم، راه کار مؤثر برای برون رفت از آن را، مذاکره و رابطه با آمریکا معرفی کند! چرا؟! به یقین همه دست‌اندرکاران اصلی طیف یاد شده دشمن نظام و اسلام و انقلاب نیستند، بلکه برداشت غلطی از مذاکره و رابطه با آمریکا دارند و از آنجا که نشان داده‌اند افرادی کم‌دان، ولی در‌‌ همان حال، بلندپرواز و خودبزرگ بین هستند، از یک سو مذاکره و رابطه با آمریکا را به خیال خام و توهم‌پرداز خود، راهکار تلقی می‌کنند و از سوی دیگر، به علت روحیه خودبین و شهرت طلب خویش، اصرار دارند که این ـ به زعم آنها ـ رخداد استثنایی! به نام آن‌ها ثبت شود!».

 



ادامه مطلب ...


شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 11:46 ::  نويسنده : Hadi