درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 67
بازدید هفته : 81
بازدید ماه : 95
بازدید کل : 60092
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




یک روزنامه نوشت: «در حالی که مردم برای تهیه مرغ کیلویی هفت هزار تومان، کاسه چه کنم در دست گرفته‌اند، برخی نمایندگان آنها به دنبال افزایش رقم یکصد میلیون تومانشان هستند؛ شاید نماینده‌ای که در فرشته و فرمانیه زندگی کند، بار سنگین گرانی روی دوش مردم را هم نتواند حس کند»!

سی و یکمین نشست سخنگوی قوه قضائیه، فرازهای متعددی داشت که روزنامه‌ها هر یک به فراخور به آن پرداختند. آخرین وضعیت پرونده رمال و جنگیری که سال گذشته دستگیر شده بود، اعدام متهمان مواد مخدر، پرونده رئیس سازمان تأمین اجتماعی، پرونده قاضی کهریزک و پرونده فساد مالی، مهمترین فرازهای سخنان روز گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای بود که در روزنامه‌های صبح امروز بازتاب داشت.

اما شاید جالب‌ترین بخش سخنان اژه‌ای آنجایی بود که درباره برخورد نیروی انتظامی با شهروندان در زمینه پوشش از وی پرسیده شد؛ موضوعی که در روزنامه‌های آرمان و افکار بازتاب داشت. اژه‌ای در این زمینه گفت: «اولا بخصوص در فصل تابستان، خود مردم و خود آقایان و خانم‌ها باید رعایت کنند و پوششی داشته باشند که مناسب جمهوری اسلامی و مطابق با موازین شرعی است. این مساله‌ای نیست که به آنها اجبار شود و با زور باشد، مگر در مواردی که کسانی باشند که این موضوع را رعایت نمی‌کنند که باز هم بهتر است به مردم در حد تذکر به عنوان امر به معروف گفته شود».

وی همچنین در ادامه سخنان خود به ناجا یادآوری کرد: «البته نیروی انتظامی هم باید ضوابط لازم را در برخورد با این جرایم رعایت کند».
 
دو تیتر روزنامه‌های اطلاعات و خراسان را کنار هم می‌گذاریم؛ اطلاعات نوشت: «دکتر صالحی: ایران از تقابل استقبال نمی‌کند» و خراسان از «طرح ۱۰۰ نماینده مجلس برای بستن تنگه هرمز بر روی نفتکش‌های کشورهای تحریم کننده ایران» خبر داد؛ خب این تنها یک مقایسه ساده بود.

اما این تنها خراسان نبود که از طرح نمایندگان مجلس نوشت، روزنامه قدس هم از طرح مجلس برای رویارویی با تحریم‌های غرب خبر داد.

در این گزارش از قول یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقل شده که: «طرح دو فوریتی جلوگیری از تردد نفتکش‌هایی که به کشورهای تحریم کننده نفت ایران نفت حمل می‌کنند در این کمیسیون تهیه شده است».

اما این تنها موضوع رسانه‌ای مجلس نبود. اعتراض نمایندگان به تخصیص مبلغ یکصد میلیون تومان برای رهن مسکن در تهران، موضوعی بود برای همه از جمله روزنامه‌های صبح امروز که جالب توجه بود.

جهان صنعت نوشت: «گرانی اجاره دامن مجلس را هم گرفت؛ ۱۰۰ میلیون تومان حق رهن مسکن نمایندگان». ماجرا از آنجایی آغاز شد که مجلس می‌بایست برای نمایندگانی که در دور جدید ساکن تهران شده‌اند، مسکن تهیه کند و برای این منظور، یکصد میلیون تومان هزینه برای رهن مسکن آنان در نظر گرفته که این مبلغ از نظر برخی نمایندگان پایین است و آنها توانایی تهیه مسکن با این پول را ندارند.

روز گذشته، علی علی لو، نماینده شبستر در گفت‌و‌گو با مهر گفت: «مبلغ رهنی که به نمایندگان اختصاص داده می‌شد، یکصد میلیون تومان بود اما برخی وکلای ملت اعلام کردند که با توجه به افزایش اجاره‌بها، امکان تهیه مسکن با این پول را ندارند؛ بنابراین، مجلس در حال پیگیری این موضوع است».

جهان صنعت در گزارش خود نوشت: «در حالی که مردم برای تهیه مرغ کیلیویی هفت هزار تومان کاسه چه کنم در دست گرفته‌اند، برخی نمایندگان آن‌ها به دنبال افزایش رقم یکصد میلیون تومانشان هستند. نماینده‌ای که در فرشته و فرمانیه زندگی کند، شاید بار سنگین گرانی روی دوش مردم را هم نتواند حس کند».
 
رزمایش پیامبر اعظم (ص) هفت سپاه پاسداران و آزمایش موشک‌های گوناگون آن هم بازتاب گسترده‌ای در روزنامه‌های صبح امروز داشت.

ملت ما با تصویری از شهید حسن تهرانی مقدم، تیتر «غرش موشک‌های حاج حسن» را برای صفحه نخست خود برگزید و از آزمایش موشک بالستیک مافوق صوت «خلیج فارس» خبر داد.

کیهان هم ارزیابی رسانه‌های خارجی از آزمایش‌های موشکی سپاه را بازتاب داد و «رزمایش موشکی سپاه را پاسخ ایران به تهدید‌ها و تحریم‌ها» دانست.

کیهان نوشت: «مرحله مقدماتی رزمایش بزرگ موشکی پیامبر اعظم (ع) نیروی هوا فضای سپاه پاسداران، دیروز در حالی آغاز شد که رسانه‌های خارجی، پیام این رزمایش را به چالش کشاندن تحریم‌های اخیر غرب از سوی ایران گزارش کردند».

افزون بر اینها، دستور وزیر کشور به استاندار‌ها برای کنترل بازار و تشکیل کمیته کنترل بازار با نظارت رئیس جمهور، قرارداد چهارده میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی وزارت نفت درباره سرمایه‌گذاری در صنعت نفت برای مقابله با تحریم‌ها و حضور رئیس جمهور در جمع مدال‌آوران المپیادهای علمی دانش‌آموزی، از مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز بود.
 



سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 21:59 ::  نويسنده : Hadi
بازتاب برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم- 7» توسط سپاه پاسداران، استقبال آمریکا از آغاز تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران و مخالفت چین با این تحریم ها، خطر کاهش چشمگیر تولید اوپک بر اثر تحریم های ایران و وضعیت بانک های ایرانی در ترکیه، مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران را تشکیل می دهند.

بازتاب برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم- 7» توسط سپاه پاسداران، استقبال آمریکا از آغاز تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران و مخالفت چین با این تحریم ها، خطر کاهش چشمگیر تولید اوپک بر اثر تحریم های ایران و وضعیت بانک های ایرانی در ترکیه، مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران را تشکیل می دهند.


 
به گزارش «تابناک»، تصمیم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم- 7»، بازتاب بسیار گسترده ای میان مطبوعات جهان پیدا کرده است. قرار است در این رزمایش موشکی، موشک های دوربرد، میان برد و کوتاه برد از نقاط مختلف کشور به سمت اهداف تعیین شده شلیک شوند. با این حال، به گفته سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه، تفاوت اصلی این رزمایش با رزمایش های گذشته، احداث پایگاه هایی مشابه پایگاه های کشورهای فرامنطقه ای در دل کویر و آزمایش دقت موشک های ایران، با شلیک به سمت این پایگاه هاست.

 
در بازتاب این خبر در رسانه های جهان، بیش از هر چیز همزمانی آن با آغاز تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران مورد توجه قرار گرفته است. «لس آنجلس تایمز»، این رزمایش را به منزله قدرت نمایی ایران در زمانی می داند که تحریم ها، موجب فشار بر اقتصاد کشور شده است. این روزنامه همچنین به تهدیدهای گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی مبنی بر احتمال حمله به تأسیسات هسته ای ایران اشاره کرده است. «تایمز اسرائیل» نیز ضمن انتشار این خبر، آن را اعمال تهدیدی از سوی ایران علیه اسرائیل معرفی می کند و همچنین برد برخی موشک های ایران را که قابل رسیدن به اسرائیل هستند، مورد اشاره قرار می دهد.  

 
علاوه بر این دو، تقریباً همه روزنامه های مهم آمریکایی و اسرائیلی خبر برگزاری رزمایش «پیامبر اعظم- 7» را منتشر کرده اند.

 
در همین حال، با آغاز تحریم های نفتی اتحادیه اروپا، هریک از قدرت های جهانی موضع متفاوتی را نسبت به موضوع تحریم ها اتخاذ کرده اند. خبرگزاری «شین هوا»ی چین به موضع ایالات متحده در این رابطه اشاره کرده و نوشته این کشور، از آغاز تحریم های اتحادیه اروپا استقبال کرده است. به نوشته این خبرگزاری، «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه ای از این اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرده است. این در حالی است که بر اساس گزارش همین خبرگزاری، وزارت خارجه چین بار دیگر مخالفت خود را با اعمال هرگونه تحریم یکجانبه علیه سایر کشورها اعلام کرده است.

 
در همین رابطه، روزنامه «چاینا دیلی» نیز مقاله ای با عنوان «غرب نمی تواند چین را به تبعیت از خودش وادار کند» منتشر کرده و در آن، ضمن اشاره به تحریم های نفتی اتحادیه اروپا، قیمت های جهانی نفت و همچنین، اوضاع اقتصادی اروپا و چین، به عدم همراهی چین با اروپا و آمریکا در موضوع تحریم ها پرداخته است.

 
در حول و حوش همین موضوعات، روزنامه «دیلی استار» لبنان نیز تحلیلی را منتشر کرده و نوشته تحریم های نفتی ایران، خطر کاهش چشمگیر تولید نفت «اوپک» را به همراه دارد. در این مطلب اشاره شده که قطع صادرات نفت ایران، بزرگترین اخلال در عرضه نفت، پس از حمله نیروهای غربی به لیبی خواهد بود و این دو موضوع در کنار هم، سبب می شود که تولید نفت اوپک به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند. دیلی استار همچنین به تأثیر این تحریم ها بر قیمت های جهانی نفت اشاره کرده است.

 
در نهایت، روزنامه «تودی زمان» ترکیه در خبری به نقل از وزیر توسعه این کشور، نوشته هیچ تبعیضی نسبت به بانک های ایرانی در ترکیه وجود ندارد. به نوشته این روزنامه، وزیر توسعه ترکیه اعلام کرده همه بانک های ایرانی در ترکیه تحت تحریم نیستند و در صورتی این بانک ها جهت تأسیس شعبه در ترکیه اقدام کنند، تبعیضی علیه آن ها اعمال نخواهد شد.


دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, :: 9:3 ::  نويسنده : Hadi
‌گاه بازخوردهای مثبت انتشار یک خبر به اندازه‌ای برایمان جالب می‌شود که اگر بگوییم شگفت‌زده می‌شویم، گزاف نیست؛ جایی که انبوه نظرات محبت آمیز به سمتمان سرازیر می‌شود، به ویژه هنگامی که پای کمک به هم‌نوع به میان می‌آید و درد یک هموطن روایت می‌شود؛ بی‌گمان، ماجرای مهسا و برادرش یکی از آنهاست.

انتشار خبر «رنج‌های هفت ساله دختر رامهرمزی»‌‌ همان و سرازیر شدن ایمیل‌ها، نظرات کاربران و حتی تماس‌های تلفنی به تحریریه همان؛ کار به جایی رسید که یک پزشک ایرانی ساکن ینگه دنیا هم با تماس تلفنی از قصد آمدنش به تهران و آمادگی برای جراحی مهسا بگوید.
 


به گزارش «تابناک»، هشت، نه روز بیشتر از زمانی که ماجرای مهسای هفت ساله و مشکل خاصش را برایتان نوشتیم، نمی‌گذرد که خوشبختانه در این مدت اندک، چنان تحول شگرفی برای این دختر و خانواده‌اش رخ داده که فراموش شدنی نیست؛ مهسا به تیغ جراحان سپرده شد و به امید خدا به زودی به زندگی عادی خواهد رسید؛ غذا خوردن بی‌دغدغه، حرف زدن بی‌دردِ دندان، مدرسه رفتن و ... .

البته این تنها خبر خوش ماجرا نیست، چرا که قرار است زندگی برادرش هم به زودی صدادار شود؛ بدین ترتیب که تا چند هفته دیگر، کار درمان این پسر ناشنوا نیز با کاشت یک اندام مصنوعی حلزونی به انجام خواهد رسید تا «صدا» به دنیای برادر بزرگ مهسا و شادی به خانواده‌شان راه یابد.


مهسا در کنار برادر بزرگترش علیرضا که ناشنوایی مانع تحصیلش شده است.
 

تشکیل کمیته سه نفره برای کمک به خانواده رامهرمزی

از انتشار روایت ماجرا به روایت خبرنگار پایگاه خبر شوشان تا نخستین تماس‌ها برای دریافت اطلاعات تکمیلی این خانواده و سرانجام کمک به این هم‌وطنانمان زمان زیادی لازم نبود؛ چیزی نزدیک ساعت 9 شامگاه روز جمعه تا نخستین ساعات اداری فردایش یعنی شنبه.

اینجا بود که مسئولان استانی به سرعت برای یافتن این خانواده دست به کار شدند و باز انتشار خبر در دیگر سایت‌ها و روزنامه‌ها موجی سبب شد که اثرات زیبای آن به سرعت به خانواده محروم رامهرمزی هم رسید. بدین ترتیب، کمیته‌ای متشکل از استانداری خوزستان، کمیته امداد استان و البته دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شد تا به وضعیت این خانواده رسیدگی کرده و مشکلات فرزندان بیمارشان را تدبیر کند.

در این راستا، دیدار استاندار، پزشکان و دیگر مسئولان با خانواده مهسا رقم خورد تا کار درمان به سرعت آغاز شده و رنج این خانواده کوتاه شود. اینجا بود که بیمارستان نفت اهواز، میزبان نخستین مرحله درمان شد و در نخستین گام، کام مهسا به تیغ سپرده شد.


 
مادربزرگِ پدری مهسا و پدر بزرگِ مادری‌اش عموزاده‌اند و به اصطلاح پزشکی، ازدواج پدر و مادر مهسا و علیرضا از نوع چهارم ازدواج‌های فامیلی محسوب می‌شود و ریشه درد همینجاست.
 

جراحی مهسا به معنای پایان درمان وی نیست

دکتر فرهاد کلانتری، رییس بیمارستان نفت اهواز در این باره گفت: پس از آگاه شدن از مشکل مهسا، از پدر وی خواستیم که همراه دخترش به بیمارستان بیاید تا توسط پزشک متخصص معاینه شود.

وی افزود: پس از معاینه مهسا و گذراندن مراحل بستری، شکاف کام وی را عمل جراحی کردیم که خوشبختانه با موفقیت انجام شد؛ البته این به معنای پایان درمان بیمار نیست.

دکتر کلانتری در ادامه گفت: البته مشکل مهسا، تنها با این عمل حل نمی‌شود و این پایان کار نیست. چندین عمل دیگر در ناحیه دهان و همچنین بینی وی لازم است که البته انجام آن‌ها با توجه به پایین بودن سن بیمار در شرایط کنونی شدنی نیست.

وی در ادامه با تشکر از پزشک معالج مهسا گفت: بهترین لحظه برای تیم جراحی مهسا لبخندی بود که پس از عمل بر لبان پدر وی نشست؛ البته مهسا هم اکنون تحت درمان است و ما همچنان پیگیر مشکل وی خواهیم بود.


تصویری از مراحل جراحی کام دهان مهسا
 

مشکل مهسا از نوع حاد است

دکتر اقبال‌زاده، متخصص گوش و حلق و بینی و البته پزشک معالج مهسا نیز درباره این جراحی به خبرنگار «شوشان» گفت: مشکل مهسا،  بیماری مادرزادی است؛ به این ترتیب که عارضه‌ای به صورت شکاف در کام بیمار پدید آمده و ممکن است بخش نرمِ کام دچار مشکل شده یا بخش سخت آن درگیر شود. البته‌ گاه ممکن است، درگیر بودن کامِ سخت دندان‌ها را هم در بر بگیرد که مهسا دقیقا با چنین مشکلی داشت.

وی افزود: معمولا این عارضه را پیش از آنکه کودک شروع به حرف زدن کند، عمل می‌کنند، چرا که در غیر این صورت حرف زدن برای کودک مشکل خواهد بود.

پزشک معالج مهسا با موفقیت‌‌آمیز خواندن این عمل گفت: در عملی که روی مهسا انجام شد، این شکاف بسته شد تا از این راه، کودک خوردن و حرف زدن را آسانتر انجام دهد.

اکنون نخستین گام به خوبی برداشته و البته اشتیاقمان برای شنیدن آغاز درمان علیرضا دو چندان شده است. اینجاست که جا دارد، یادآوری کنیم که پیگیر درمان این عزیزان بوده و مراتب تشکر و قدردانی خودمان را از همه کسانی که ابراز محبت نموده و در درمان مهسا نقش داشته‌اند، اعلام می‌داریم.
 


دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, :: 8:59 ::  نويسنده : Hadi

فرمانده ارشد ارتش امريکا اعلام کرده است که واشنگتن و رژيم تل آويو قصد دارند در ماه‌هاي اکتبر يا نوامبر به منظور آماده سازي خود براي مقابله با ايران، رزمايش نظامي مشترک برگزار کنند.

به گزارش پرس تی وی ژنرال مارتين دمپسي، فرمانده ستاد مشترک ارتش امريکا، روز جمعه (۹ تير) گفت، اين رزمايش را در دوره زماني اکتبر و نوامبر برگزار مي‌کنيم.

اين رزمايش که "چالش سخت ۱۲" نام دارد، ابتدا قرار بود در ماه آوريل برگزار شود اما به خاطر اظهارات مقامات اسرائيلي درباره حمله به ايران، به تعويق افتاده است.

گزارش‌ها حاکي از آن است که هدف اين رزمايش، آزمايش توان سيستم دفاع هوايي در مقابل موشک‌ها و راکت‌هاي شليک شده از نقاط نسبتا دوردست نظير ايران است.

همچنين سناي امريکا اخيرا با هدف تقويت روابط اقتصادي و امنيتي ميان واشنگتن و تل آويو، قانون همکاري امنيتي گسترده ۲۰۱۲ را تصويب کرد.

براساس اين قانون، امريکا تعهدات جديدي براي حفاظت از رژيم اسرائيل و تقويت همکاري‌هاي استراتژيک دو جانبه را متقبل شده است. اين قانون همچنين از "حق طبيعي اسرائيل براي دفاع از خود" حمايت مي‌کند.

اين قانون از امريکا مي‌خواهد تا اسرائيل را با هواپيماهاي سوخت رسان، توانمندي‌هاي دفاع موشکي و تسليحات ويژه نظير بمب‌هاي سنگرکوب (بانکر باستر) تجهيز کند.

امريکا و اسرائيل در تلاش جهت فشارآوردن به جمهوري اسلامي براي توقف برنامه انرژي اتمي‌اش، بارها ايران به حمله نظامي تهديد کرده‌اند.

واشنگتن و تل آويو ادعا مي‌کنند که ايران اهداف نظامي را در برنامه انرژي اتمي‌اش دنبال مي‌کند.

ايران ضمن رد اين ادعاها تاکيد دارد که به عنوان امضا کننده متعهد پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي حق استفاده از فناوري اتمي براي اهداف صلح آميز را دارد.

در همين حال مقامات تهران بارها درباره هر گونه حمله به ايران شديدا هشدار داده و تاکيد کرده‌اند که هر گونه حمله به کشور با پاسخي دندان‌شکن روبرو خواهد شد.



شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 23:57 ::  نويسنده : Hadi

گاردين در گزارش خود نام اين بازي ايراني را «زندگي پر تنش سلمان رشدي و اجراي حكم او» عنوان كرده است. هر چند احمد خليلي به عنوان دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان كه توليد اين بازي را بر عهده‌دار، روز دوشنبه و در گفت‌و‌گو با فارس ضمن اعلام آنكه عنوان اين بازي «سلمان رشدي» است از طي شدن مراحل اوليه توليدش خبر داده بود.

دومـين دوره از نمـايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي تهران و توليد بازي‌هاي رايانه‌اي هدفمندي چون «مبارزه در خليج عدن»، «مأموريت ويژه ۸۵» و نيز انتشار خبرهايي پيرامون توليد بازي «سلمان‌رشدي» و «زندگي اسلامي» در روزهاي اخير آنقدر بازتاب داشته است كه روزنامه انگليسي گاردين در روز گذشته گزارش خود را درخصوص نمايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي تهران و بازي‌هاي كامپيوتري توليد ملي ايران، سرفصل اصلي يكي از بخش‌هاي خبري فرهنگي خود قرار داد.

به گزارش «جوان» درهاي مصلاي تهران از روز سه شنبه براي ميزباني دومين دوره از اكسپوي بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي ايران به روي مردم گشوده شده است؛ نمايشگاهي كه برگزاركنندگانش از آن به عنوان فرصتي براي معرفي فرهنگ ايراني و ارزش‌ها و هويت اسلامي به جهان و نيز راهي براي ارائه محصولات ايراني به توليد كنندگان و طراحان جهاني بازي‌هاي رايانه‌اي ياد كرده‌اند.
 
در اين بين عرضه بازي‌هايي چون «مبارزه در خليج عدن»، «مأموريت ويژه ۸۵» و نيز خبر توليد بازي «سلمان‌رشدي» در نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي تهران به سوژه داغ روزنامه گاردين تبديل شده است. اين روزنامه طي گزارشي درباره حال و هواي اين دوره از نمايشگاه و ساخت بازي «سلمان رشدي» مي‌نويسد: سلمان رشدي، نويسنده كتاب «آيات شيطاني» كه ۲۳ سال پيش هدف فتواي آيت‌الله خميني‌(ره) قرار گرفت، اين بار به سوژه يك بازي رايانه‌اي ايراني تبديل شده است؛ بازي‌اي كه با هدف آگاه‌سازي نسل آينده از «گناه» او ساخته خواهد شد.

گاردين در گزارش خود نام اين بازي ايراني را «زندگي پر تنش سلمان رشدي و اجراي حكم او» عنوان كرده است. هر چند احمد خليلي به عنوان دبيركل اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان كه توليد اين بازي را بر عهده‌دار، روز دوشنبه و در گفت‌و‌گو با فارس ضمن اعلام آنكه عنوان اين بازي «سلمان رشدي» است از طي شدن مراحل اوليه توليدش خبر داده بود.
 
بر اساس اين گزارش، گاردين در ادامه با عموميت بخشيدن به برخي اظهارات مقامات كشورمان مي‌نويسد:«در سال‌هاي اخير مقامات ايراني به صورت مكرر از عبارت جنگ نرم و جنگ فرهنگي دشمن عليه ايران استفاده كرده‌اند و مواردي چون شبكه‌هاي ماهواره‌اي غير قانوني، رمان‌هاي غربي، فيلم‌هاي هاليوودي، بازي‌هاي كامپيوتري و حتي مدل مو و لباس از نظر آنان بخشي از تهاجم فرهنگي محسوب مي‌شود تا جايي كه ايران سعي كرده است با حضور در فضاي سايبر با اين تهاجمات مقابله كند.» گزارش گاردين در حالي به بازي‌هاي رايانه‌اي هدفمند ايران در عرصه جنگ نرم معطوف مي‌شود كه در ماه گذشته رونمايي و توزيع بازي رايانه‌اي «مبارزه در خليج عدن» با پوشش خوب رسانه‌اي همراه بود.

بازي ايراني «مبارزه در خليج عدن» پيرامون حضور توانا و قدرتمند نيروي دريايي ايران در آب‌هاي بين‌المللي و مبارزه كوماندوهاي ايراني با دزدان دريايي و سپس كشف مخفيگاه آنها و سردسته دزدان دريايي است.

روزنامه گاردين همچنين از بازي‌هاي ايراني چون «مأموريت ويژه ۸۵» و «عصر پهلوانان» به عنوان ديگر بازي‌هاي رايانه‌اي توليد شده و حاصل دست ايرانيان نام مي‌برد و با اشاره به شهادت دانشمندان هسته‌اي ايران طي چند سال گذشته مي‌افزايد:«بازي رايانه‌اي «مأموريت ويژه ۸۵» نيز درباره دو دانشمند هسته‌اي به نام‌هاي دكتر سعيد كوشا و همسرش است كه در خلال سفر به عراق و زيارت كربلا گرفتار نيروهاي امريكايي مي‌شوند.» نمايشگاه بين‌المللي بازي‌هاي رايانه‌اي ايران و ساخت و عرضه بازي‌هايي چون «مبارزه در خليج عدن» و «مأموريت ويژه ۸۵» در شرايطي از نگاه روزنامه انگليسي گاردين دور نمانده است كه در سال‌هاي اخير و در كنار اهمال و كم كاري بسياري از حوزه‌هاي فرهنگي در امر پيشتازي فرهنگي و مبارزه نرم، حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي كشور توانسته است به موفقيت‌هاي درخور توجهي دست يابد.
 



شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 23:54 ::  نويسنده : Hadi
در پی انتشار خبر سایت «رصد»، سایت‌های دیگر عرب زبان مانند سایت حزب التحریر مصر، سایت الإتجاه المعاکس، سایت شام تایمز و ... نیز این خبر را منتشر کردند.

ساعاتی پیش، سایت مصری «رصد»، خبر مرگ ملک «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی را اعلام نمود، ولی دقایقی پس از انتشار این خبر، آن را فورا از صفحه خود حذف کرد.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، رصد در ادامه این مطلب به نقل از یک منبع آگاه سعودی نزدیک به آل سعود نوشت: ملک عبدالله نیمه شب گذشته از دنیا رفته و از همین روی، صبح امروز خبری در رسانه‌های عرب زبان منتشر شد، مبنی بر آماده‌باش ارتش سعودی برای مقابله با هر گونه حمله خارجی و یا اعتراضات داخلی.

گفتنی است، منابع رسمی سعودی تا به این لحظه این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند، ولی بررسی رویدادهای سیاسی گذشته سعودی، نشان داده که مقامات این کشور همواره در اعلام یک خبر، تأخیر می‌کنند تا پیش از اعلام آن، وضعیت را بررسی کرده و به اصطلاح اوضاع را بسنجند.

ناگفته نماند، در پی انتشار خبر سایت «رصد»، سایت‌های دیگر عرب زبان مانند سایت حزب التحریر مصر، سایت الإتجاه المعاکس، سایت شام تایمز و ... نیز این خبر را منتشر کردند.
 
 







ملک عبدالله کیست؟

ملک عبدالله بن عبدالعزیز، ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزند «عبدالعزیز آل سعود»، بنیانگذار عربستان جدید است. وی در سال ١٩۲۴ میلادی در شهر ریاض متولد شد. ملک عبدالله از سال ١٩٧۵ معاون دوم نخست وزیر بود؛ پستی که در عربستان به ولیعهد بعدی تعلق می‌‌گیرد.

او از سال ١٩٨٢ میلادی ولیعهد عربستان شد. البته وی از سال ١٩٩۵ و پس از بیماری و زمینگیر شدن ملک فهد، پادشاه سابق سعودی، عملاً همه اختیارات یک پادشاه را در دست گرفت.
وی همچنین ریاست هیأت وزیران و فرماندهی گارد ملی عربستان سعودی را نیز عهده‌دار است.

ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز در سال ۲۰۰۵ رسما پادشاه عربستان سعودی شد.


شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 15:36 ::  نويسنده : Hadi
احمد خاتمی در مراسم یادبود شهدای هفت تیر درباره وضعیت گرانی‌ها به مردم توصیه کرده که: «گرانی‌های زاینده، مایه درد و رنج ماست اما دنیای استکبار اگر شما آخ بگویید، خواهد گفت، به اهداف خود رسیده.‌ از این روی، شما آرزوی یک آخ را بر دل دشمن بگذارید و صبوری کنید».

به جز مسائل اقتصادی که مهمان هر روز صفحات روزنامه‌های صبح است، گمانه‌زنی انتخاباتی هم امروز در صفحات بسیاری از روزنامه‌ها به چشم می‌خورد؛ از واکنش روزنامه ایران به تحرکات انتخاباتی اصولگرایان تا سخنان لاریجانی در دهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین و بیانیه دفتر عبدالله نوری.

روزنامه ایران، سخنان آیت الله مهدوی کنی در مراسم یادبود شهدای هفت تیر را دربردارنده پیام‌هایی برای اصولگرایان دانست. این روزنامه در گزارشی از تحرکات اصولگرایان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نوشت که: «هر چند ممکن است عده‌ای ورود به بحث انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را زودهنگام تلقی کنند، اما صحبت‌های آیت‌الله مهدوی کنی را باید زنگ آغازی دانست بر شکل‌گیری رقابت‌های اصولگرایان»؛ این گزارش با تیتر «ائتلاف‌های نشدنی!» در صفحه سوم این روزنامه منتشر شده و در آن از قول آیت‌الله مهدوی کنی ـ که این روزنامه، ایشان را پدر معنوی اصولگرایان شاخه جبهه متحد می‌داند ـ نوشته است: «بنــده همیــشه توصیه‌ام به ائتلاف است، نه به اتحاد و می‌گویم ائتلاف داشته باشید و دعوت به ائتلاف می‌کنم، چون اتحاد امر شدنی نیست».

ایران در ادامه نوشت: این سخنان آیت‌الله مهدوی کنی در توصیه به نیروهای اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بوده است. رئیس مجلس خبرگان رهبری که در حاشیه مراسم افتتاح یادمان شهدای هفت تیر با خبرنگاران سخن می‌گفت، به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی اصولگرا توصیه کرده که با پایان انتخابات مجل،س دعواهای سیاسی را پایان داده و به اتحاد و همدلی فکر کنند، چرا که خداوند دوست ندارد ما پس از انتخابات، دعواهای خود را ادامه دهیم.

اما افزون بر پرداختن ایران به این موضوع انتخاباتی، سخنان علی لاریجانی و سفرهای اخیرش از نظر روزنامه آرمان انتخاباتی به نظر می‌رسد. این روزنامه در صفحه خبر خود، سفرهای اخیر لاریجانی را چند منظوره خوانده و این پرسش را مطرح می‌کند که آیا لاریجانی به ریاست جمهوری می‌اندیشد؟

افزون بر این روزنامه که مجموع سفرهای اخیر لاریجانی را در قالب یک احتمال انتخاباتی می‌بیند، بسیاری از روزنامه‌ها نیز به سخنان رئیس مجلس در دهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین پرداختند.

در این باره، رسالت تیتر یک صفحه نخست خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: «بدون کار حزبی، نمی‌توان کشور را اداره کرد».

از سوی دیگر، عبدالله نوری هم بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن نسبت به تحرکات یکی دو هفته برخی رسانه‌ها واکنش نشان داد. در متن این بیانیه که روزنامه اعتماد آن را منتشر کرده، اشاره شده است: «آقای عبدالله نوری تاکنون در ارتباط با موضوع انتخابات آتی ریاست‌جمهوری یا افرادی که در خصوص کاندیداتوری آنها گمانه‌زنی می‌شود، اعلام نظری نداشته‌اند».
 



ادامه مطلب ...


شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 15:32 ::  نويسنده : Hadi
قانون باید جنبه پیشگیرانه هم داشته باشد؛ بنابراین، نباید زمینه کار برای افرادی که با فریب مردم و پنهانکاری به مجلس راه یافته‌اند، به گونه‌ای فراهم آید که به بهانه نگه داشتن آبرویشان، رأی به ماندن آنان در مجلس داد. به این ترتیب، اگر با بررسی دقیق و بدون ملاحظه اسناد و مدارک معترضان، درستی آن تأیید و به دنبال آن، برخورد دقیق با منتخب مورد نظر انجام شود، سبب عبرت دیگران خواهد بود تا به این راه نروند، چرا که روزی آشکار خواهند شد.

مجلس شورای اسلامی که هفته گذشته بررسی اعتبار نامه برخی از منتخبین مردم را در دستور کا رداشت به گونه ای دیگر رفتار کرد. و بررسی اسناد و مدارک معترضین و نیز دفاع منتخبین را در جلسه غیر غیر علنی رسمی که به درخواست تعدادی از نمایندگان تشکیل شده بود، انجام داد و قرائت گزارش کمیسون تحقیق و رای گیری را در جلسه علنی انجام داد.

به گزارش خبرنگار مجلس تابناک، این رفتار برآمده از نوعی برداشت از آیین نامه داخلی مجلس صور ت گرفت که به نظر می‌رسد برای حفظ آبروی منتخبینی که مدارکی علیه آنها وجودداشت اتخاذ شد تا اسناد مدارک در تریبون عمومی مجلس ارایه نشود. این رفتار در برابر رفتاری که در استیضاح یکی از وزرای دولت نهم انجام شد و سبب بی حرمتی به ایشان گردید، متفاوت بود. اما به نظر می رسد آنچه مورد غفلت قرار گرفته اجرای درست و دقیق قانون است.

    ماده 65 : «...ولى رسيدگى نهايى در شعبه اصلى به عمل مى‏آيد و گزارش آن توسط سخنگوي شعبه طبق دستور جلسه به مجلس داده خواهد شد و درصورت غيبت سخنگو و همچنين در صورتى كه سخنگوي شعبه در جلسه باشد، ليكن نخواهد درباره اعتبارنامه صحبت كند به ترتيب يكى از دو نايب رئيس يا دبيران وظيفه او را انجام خواهد داد.»

          ماده 68 -« گزارش هريك از شعب درباره تأييد يا رد اعتبارنامه‏ها بدون ذكر دليل در مجلس قرائت مى‏شود. درصورتى كه گزارش شعبه مبنى‏بر رد اعتبارنامه باشد و يا اينكه معترضين بر اعتراض خود باقى باشند، اعتبارنامه به كميسيون تحقيق ارجاع خواهدشد.
  درغيراين صورت اعتبارنامه مصوب تلقى گرديده و رئيس مجلس تصويب آن را اعلام مى‏نمايد.»
    
        ماده 70 - «چنانچه اعتبارنامه نماينده‏اى از طرف شعبه يا نماينده‏اى مورد اعتراض قرارگرفته و به كميسيون تحقيق احاله شده باشد نظر كميسيون مذكور در مجلس قرائت مى‏شود. اگر گزارش كميسيون تحقيق مبنى بر رد اعتبارنامه باشد سخنگوي كميسيون ادله رد اعتبارنامه را توضيح مى‏دهد. در صورتى كه گزارش مبنى‏بر تأييد صحت اعتبارنامه باشد و يا در موعد مقرر گزارش ندهد، ابتدا سخنگوي شعبه معترض، ادله رد اعتبارنامه را توضيح مى‏دهد و نماينده معترض حداكثر به مدت نيم ساعت در رد اعتبارنامه صحبت مى‏كند و در صورتى كه معترضان متعدد باشند حداكثر تا سه نفر با توافق بقيه و در صورت عدم توافق با قيد قرعه انتخاب مى‏شوند و هريك حداكثر به مدت نيم ساعت در رد اعتبارنامه صحبت مى‏كنند. نماينده‏اى كه اعتبارنامه‏اش مورد اعتراض قرار گرفته به مدت دو برابر وقت مخالفين مى‏تواند صحبت كند و مى‏تواند قسمتى از وقت خود را حداكثر به دو نفر از نمايندگان واگذار نمايد.»
 



ادامه مطلب ...


شنبه 10 تير 1391برچسب:, :: 15:31 ::  نويسنده : Hadi
برخی از حامیان رئیس‌جمهور، پس از گذشت سه سال، تازه از نقاط ضعفی سخن به میان می‌آورند که رئیس جمهور در مناظره معروف سال 88 از رقیبش پذیرفته است؛ نقطه ضعفی که بیان آن در اوضاع کنونی هم دلایل خاص خود را دارد.

به گزارش «تابناک»، محمود بهمنی، یکی از مردان اقتصادی کلیدی دولت احمدی‌نژاد که در روزهای گذشته، سخنان پر بحثی را مطرح کرده بود، در یادداشتی در روزنامه دنیای اقتصاد، با مقدمه‌ای معنادار، مدیران بانکی کشور را به امانت‌داری و صداقت توصیه کرد؛ «فضیلت‌های فراموش شده» نام یادداشت بهمنی است که در آن، رئیس کل بانک مرکزی صداقت، امانتداری، وفای به عهد و درستکاری را بن‌مایه انسانیت و سنگ بنای روابط اجتماعی‌ دانسته و گفته است: شاید در جامعه ما به دلیل تکرار فرا‌تر از اندازه رسانه‌ها بر فضیلت‌های متعالی (ایثار، گذشت، زهد و نیکوکاری) و بالا بردن حد انتظار از انسان‌های متعارف، نوعی عادی‌سازی و کم‌اهمیت‌شماری نسبت به فضیلت‌های بنیادین رایج شده است، به گونه‌ای که در مواردی نسبت به ترک این ویژگی‌های انسانی، با مسامحه برخورد می‌شود تا جایی که شنیدن این خبر که عزیزی در اوج تنگدستی، امانت با ارزش فردی را با تلاش بسیار به صاحب آن برگردانده ‌است، بسیاری را به شگفتی وا‌می‌دارد.

راستی ما را چه می‌شود که از شنیدن خبر امانت‌داری یکی از شهروندان شگفت‌زده می‌شویم؟ چرا دیدن ولنگاری و نادرستی‌ها عادی شده، ولی دیدن درستکاری و امانت‌داری یکی از هم‌میهنان، ما را به تعجب وامی‌دارد؟!

با این مقدمه، بهمنی از همکاران درستکار خود در خانواده بزرگ بانکی درخواست می‌کند هیچ ارزشی والا‌تر از درستکاری، صداقت، حفظ اسرار مردم، امانت‌داری و وفای به عهد نیست و در ادامه افزوده است: البته من هیچ نگرانی نسبت به درستکاری همکاران شریفم در سطح شعب ندارم و دغدغه اینجانب معطوف به سطح میانی و عالی مدیریت نظام بانکی است!

اما این روز‌ها، روزهای سخت و پر حاشیهٔ آقای معاون اول است؛ از یک سو، اظهارات یکی از متهمان پرونده اختلاس بیمه ایران و جریان خبری است که علیه او بر پا شده و از سوی دیگر، نیش و کنایه‌های فراوانی است که پس از اظهارت هفته گذشتهٔ وی درباره خوب بودن وضع اقتصاد و زندگی مردم، باعث شد تا محمدرضا رحیمی ـ که روز گذشته برای افتتاح خط تولید رانا، دومین خودروی ملی ایرانی به ایران خودرو رفته بود ـ سر سخن را باز کند و حرف‌هایی را که روی دلش سنگینی می‌کرد، بگوید.

البته روزنامه‌های متعددی سخنان بهمنی را بازتاب دادند که ایران، مفصل‌تر از همه به آن پرداخته بود و با تیتر «هر کس از راه می‌رسد، به دولت فحش می‌دهد» به استقبال سخنان رحیمی رفته.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 10:27 ::  نويسنده : Hadi

کافی است نگاهی کوتاه به دستاورد های بانک ملی بر روی سایت این بانک داشته باشید ، با تقدیرنامه ای روبرو خواهید شد که بر اساس آن از خاوری مدیر عامل فراری و سابق این بانک برای امر به معروف و نهی از منکر تقدیر شده است . نکته جالب هم سمت خاوری در شورای امر به معروف و همچنین کسی است که این تقدیر نامه را به وی داده است .

لوح تقدیر از محمود رضا خاوری مدیر عامل فراری بانک ملی هنوز روی سایت این بانک و در قسمت دستاورد‌ها قرار دارد. نکته جالب اینکه خاوری این تقدیر نامه را به خاطر تلاش برای ارتقاء امر به معروف و نهی از منکر لسانی دریافت کرده است. البته خود وی همزمان ریاست هیات امر به معروف و نهی از منکر بانک ملی را بر عهده داشته است.

 به گزارش تابناک در متن این تقدیر نامه آمده است:

جناب آقای محمود رضا خاوری

احتراما با آرزوی توفیق روزافزون برای حضرتعالی در راستای حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های دینی در پرتو عمل به فرضیه الهی امر به معروف و نهی از منکر و کسب تقوای الهی نظر به اینکه حضرتعالی در جهت احیای فریضتین و ترویج و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی در بانک ملی ایران اهتمام ورزیده و تلاش نموده‌اید، لذا جا دارد از خدمات ارزنده و همکاری حضرتعالی با ستاد احیاء تشکر نموده و این لوح تقدیر به رسم یاد بود به حضرتعالی اعطاء می‌گردد.
از خداوند سبحان موفقیت روزافزون حضرتعالی را در ارتقاء فضائل اخلاقی و نیل به ارزش‌ها و آرمان‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت داریم.
 

معاونت ادارات و کارخانه جات!

البته اکنون این گزارش در این باره قضاوت نخواهد کرد که مدیر عامل بانک ملی عامل به انجام فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر لسانی بوده است یا نه؛ چرا که از این موضوع اطلاعی ندارد. با این وجود آنچه عملا در در دوران ریاست وی در بانک ملی و در جریان اختلاس بزرگ اقتصادی رخ دهد، نشان می‌دهد که وی حداقل در مقام عمل اینگونه نبوده است.



اما نکته مهم‌تر آن است که تقریبا مثل روال مرسوم در اغلب ادارات ایرانی نخستین لوح تقدیر هر عمل مطلوب و خواستنی به رئیس آن اداره می‌رسد  و در سایت بانک ملی در زمره دستاورد‌های بانک ملی هم محسوب شده است!




شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 9:40 ::  نويسنده : Hadi