درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 60259
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




دانشمندان در این آزمایشگاه روی ایده های دور از ذهن تحقیق می كنند.

شركت گوگل وجود و استفاده از لابراتوار مخفیانه ای به نام 'گوگل ایكس' را تایید كرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از 'تی.جی.دیلی.'، آزمایشگاه پنهانی گوگل موسوم به 'گوگل ایكس' در پایگاه 'گوگل پلكس' واقع در 'مانتین ویوی' كالیفرنیا حتی به دور از چشم بسیاری از كاركنان این شركت به آزمایش و تحقیق روی ایده های جدید مشغول است.

دانشمندان در این آزمایشگاه روی ایده های دور از ذهن تحقیق می كنند.

در این آزمایشگاه كارمندان آزادند تا روی هر نوع پروژه دلخواه كار كنند كه از آن جمله می توان به رومیزی هایی كه با استفاده از آن ها به شبكه های اجتماعی وصل می شوند اشاره كرد.

برخی از كارمندان این آزمایشگاه روی ایده های خاص مانند آسانسورهای فضایی فعالیت می كنند.



شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 9:34 ::  نويسنده : Hadi

منابع خبری آمریکایی مدعی شده اند که پیام شفاهی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا مبنی بر موافقت آمریکا با برنامه هسته ای ایران ، به رهبر معظم انقلاب ، انتقال داده شده است .

رجب طیب اردوغان در سفر به تهران پیام شفاهی اوباما را مبنی بر موافقت آمریکا با برنامه هسته ای غیرنظامی ایران، درصورتی که رهبر انقلاب فتوای خود درباره حرام بودن تولید و استفاده از سلاح های هسته ای را تقویت کند، به مقامات ایرانی منتقل کرده است.

به گزارش «تابناک»، نخست وزیر ترکیه که هفته گذشته و پس از ملاقات با اوباما در حاشیه اجلاس امنیت هسته ای کره جنوبی به ایران آمده بود، پیام شفاهی اوباما را به رهبر ایران منتقل کرده است.

اوباما به اردوغان گفته بود ایرانی ها باید درک کنند که زمان برای مصالحه در حال به پایان رسیدن است و تهران باید از دریچه ای که برای مذاکرات باز است بهره برداری کند. البته اوباما مشخص نکرده است که آیا ایران می تواند به عنوان بخشی از برنامه هسته ای غیرنظامی مورد موافقت آمریکا، دست به غنی سازی اورانیوم بزند یا خیر، و به نظر می رسد که موارد حساس تر را به گفتگوهای 25 فروردین موکول کرده است.

در ادامه این خبر، «واشنگتن پست» به سخنان رهبر انقلاب در مورد حرام بودن بودن تولید و استفاده از سلاح هسته ای اشاره می کند و می افزاید اوباما در دیدار با اردوغان می گوید که مشکل مذاکره کنندگان این است که چگونه می توانند سخنان آیت الله خامنه ای را به الزام جدی و قابل اعتماد ایران در نساختن بمب تعبیر کنند. مساله ای که با تایید نخست وزیر ترکیه نیز روبه رو می شود.
 
رجب طیب اردوغان پیش از سفر به ایران در نشست امنیت هسته ای سئول با باراک اوباما دیدار و گفتگو کرد.
 

از دیگر مباحث مورد مذاکره اوباما و اردوغان نیز مساله سوریه بوده است که نخست وزیر ترکیه به اوباما گفته بود که برای کاهش حمایت از بشار اسد به ایران فشار خواهد آورد. اردوغان گفته بود قصد دارد به رهبر ایران بگوید که حملات سوری ها به نیروهای مخالف مسلمان باید متوقف شود.

واشنگتن پست همچنین با اشاره به نقش میانجیگری ترکیه، یکی از نشانه های این مساله را همراهی «هاکان فیدان»، رئیس سرویس اطلاعاتی ترکیه که به گفته این رسانه روابط نزدیکی با سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران دارد، در دیدار با اوباما و همچنین در سفر به ایران می خواند.

اگرچه پیش از این نیز در مورد انتقال پیام اوباما به ایران توسط اردوغان نیز گمانه زنی هایی وجود داشت، اما این نخستن بار است که به متن این پیام اشاره می شود. تلاش ترکیه برای ایفای نقش میانجی در اختلافات ایران و غرب در حالی صورت می گیرد که همراهی بیشتر ترکیه با سیاست های غربی در خاورمیانه و پیشنهاد ایران برای تغییر محل برگزاری گفتگوها موجب عصبانیت مقامات این کشور شده است.


شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 9:30 ::  نويسنده : Hadi

آمارهای مسئولین از کاهش بیکاری در کشور سخن می گوید .اما گویا آنان عادت کرده اند همواره بخشی از یک واقعیت را به مردم بگویند و بخشی را نادیده بگیرند . آنچه را که رئیس بانک مرکزی به مردم نگفته است را بخوانید ، خود در این باره قضاوت کنید.

چند روز پیش رئیس کل بانک مرکزی از کاهش نرخ بیکاری خبر داده است ، وی در این باره گفته است که در سال 90، روند شاخص‌های بازار کار بهبود نسبی نشان می‌دهند. نرخ بیکاری در سه ماهه سوم سال 90به 11.8درصد رسید که در مقایسه با فصل مشابه سال قبل 0.3واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.حال براستی چه اتفاقی عامل کاهش بیکاری شده است و آیا واقعا بیکاری کاهش یافته است؟

به گزارش «تابناک» ، کاهش نرخ بیکاری تنها در ظاهر قضیه است و جای تعجب است، مسئولینی که این امر را می داند چرا به این  گونه آمار تکیه می کند.

بنابر آمار موجود، نرخ بیکاری در سه ماهه سوم سال 90، 11/8می باشد که این نرخ برای سه ماهه سوم سال 89، 12/1می باشد. درست است که در ظاهر امر این دو نرخ حکایت از کاهش نرخ بیکاری دارد ولی اگر یک اطلاع دیگر نیز داده شود، به خوبی متوجه می شویم که واقعیت امر چه بوده است.
 

یکی از سوال های نمایندگان در روز سوال از رئیس جمهور بحث ایجاد اشتغال بود که به نظر مجلس با نرخ رشد اقتصادي سالهاي 88 و 89 ایجاد يك ميليون و ششصد هزار شغل در سال 89 غیر منطقی به نظر می رسید. سوالی که با تنها با این پاسخ رئیس حمهور همراه بود: چرا نمی‌شود 1میلیون و 600هزار شغل درست کرد؟

 

در سه ماهه سوم سال89، جمعیت فعال کشور، 23 میلیون و هفتصد هزار نفر بوده است، حال آنکه این جمعیت فعال در سه ماهه سوم سال 90 به 22 میلیون و هفتصد هزار نفر رسیده است. و این در حالی است که به گفته خود مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه تامین اجتماعی سالانه بیش از یک میلیون متقاضی شغل وارد بازار کار می شود.

به بیان ساده تر، جمعیت فعال نه تنها نباید کاهش پیدا می کرد، بلکه باید نزدیک به یک میلیون نفر نیز بدان اضافه می گشت. حال آیا با وجود این اطلاعات، آیا باز هم می توانیم از کاهش نرخ بیکاری به عنوان عامل مثبت ارزیابی کنیم؟

به نظر می رسد، نمی خواهیم واقعیت را بررسی کرده و بر اساس آن به بهبود عملکرد خود بیندیشیم.

اگر آقای بهمنی تنها به نرخ بیکاری اشاره کرده اند، خوب است درکنار اعلام آن نرخ، می فرمودند که در سه ماهه سوم پاییز 90 نسبت به سه ماهه سال 89، یک میلیون نفر، وارد بازار کار نشده و از جمعیت فعال بیرون رفته اند، و هم چنین بیان می داشتند که به میزان 800 هزار شغل نیز از بین رفته است. به بیان دیگر در سه ماهه سوم سال 90 میزان شاغلین بیست میلیون و صد هزار نفر بوده است که هشتصد هزار نفر، کمتر از میزان شاغلین در سه ماهه سوم سال 89 که بیست میلیون و نهصد هزار نفر بوده است، می باشد.

اگر این گزاره هایی که آقای بهمنی مرقوم نکرده بودند، بیان کنیم، متوجه می شویم که کاهش نرخ بیکاری، بیش از آنکه ناشی از افزایش اشتغال باشد، ناشی از کاهش جمعیت فعال در کشور می باشد. و به جای آنکه نرخ بیکاری را معیار بهبود بازار کار قرار دهیم، می گفتیم چه بر سر اقتصاد ایران آمده است که نه تنها یک میلیون نفر که قرار بود سالانه وارد بازار کار شوند، وارد نشده و از همان بیست و سه میلیون و هفصد هزار نفری که در سه ماهه سوم سال 89 حظور داشته اند، یک میلیون آن نیز بیرون رفته و هشتصد هزار شغل نیز از بین رفته است؟


شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 9:29 ::  نويسنده : Hadi

محسن رضایی، در دیدار نوروزی کارکنان مجمع تشخیص مصلحت نظام، از طرح تغییر مکان مذاکرات هسته ای سخن گفت؛ علی اکبر هاشمی رفسنجانی، در دیدار نوروزی با برخی نمایندگان مجلس، در خصوص اظهارتش درباره رابطه با آمریکا حرف زد؛ و محمود احمدی نژاد با نمایندگان مجلسی دیدار داشت که می خواهند یکی دیگر از وزرایش را استیضاح کنند.

یک هفته پس از سفر رجب طیب اردوغان به تهران و در حالی که هنوز موضوع مذاکرات ایران و گروه 1+5 یکی از محورهای مطرح در روابط ایران و ترکیه است، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار روز دوشنبه با مدیران و کارکنان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد داد  محل مذاکره ایران و گروه 1+5 به یکی از شهرهای دمشق، بیروت یا بغداد تغییر یابد. رضایی با بیان اینکه  با توجه به بدقولی‌های دوستان ما در ترکیه در پایبندی به برخی توافقات، بهتر است مذاکرات ایران و گروه 1+5 در یکی دیگر از کشورهای دوست برگزار شود. پیشنهاد رضایی با واکنش های فراوانی در رسانه های خارجی همراه بود. جنانکه رویترز آن را نمونه ای از صف آرایی علیه ترکیه توصیف کرد؛ رسانه های ترک و سیاسیون این کشور غافلگیر شدند؛ اسرائیلی ها آن را خرید فرصت خواندند؛ سوری ها و عراقی  ها دلگرمی خود را نشر دادند؛ و... اما بالاخره روز سه شنبه وزارت خارجه عراق اعلام کرد که  میزبان یک هیأت از شورای امنیت ملی ایران است و از پیشنهاد میزبانی مذاکرات ایران و گروه 1+5 در بغداد استقبال می کند. 
 

آخرین روز تعطیلات و روز طبیعت ایرانیان
 

جمعی از مسئولان سه قوه ظهر روز سه شنبه با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.


اظهارات دو ماه پیش آیت الله هاشمی رفسنجانی بار دیگر موج خبری فراوانی را به راه انداخت. آیت الله هاشمی رفسنجانی در اسفند ماه سال گذشته دیداری با مسئولان فصلنامه مطالعات بين‌المللي داشت که شرح این مصاحبه در شماره فرودین نود و یک این فصلنامه به چاپ رسید. با بیرون آمدن مطبوعات از تعطیلات دو هفته ای نوروز بازنشر اظهارات آیت الله هاشمی در این نشریه موجی از واکنشها را به همراه داشت. حجت الاسلام سعیدی  نماينده ولی فقیه در سپاه هم اظهارات هاشمی را ناسازگار با انسجام ملی و اقتدار داخلی خواند و گفت این گونه اظهار نظرها شائبه دو دستگی را در میان مسئولان دامن می زند. اما هاشمی در دیدار نوروزی خود با برخی نمایندگان مجلس درباره اظهارات خود توضیحاتی داد. فاضل موسوی از اعضای فراکسیون اقلیت می گوید هاشمی در این دیدار در توضیح اظهاراتش گفت: اگر بحث هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود، حتما حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می دادند.
هاشمی در دیدار نوروزی با برخی نمایندگان ادوار و فعلی مجلس شورای اسلامی
 

نمایش "پس از سقوط" به کارگردانی منیژه محامدی در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر در حال اجراست.
 


ادامه مطلب ...


شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 9:28 ::  نويسنده : Hadi
 
وزیر خارجه به چند کشور منطقه برای حل این مشکل سفر کرده است؟ آقای احمدی نژاد با چند همتای خود در این زمینه تلفنی گفتگو کرده است؟ نکند نگران این هستید که به عربستان سعودی و البته ترکیه بر بخورد و از شما ناراحت شوند ؟ اگر مظلومیت و شیعه بودن بحرینی ها به تحرک وادارتان نمی کند ،دست کم نگران بر هم خوردن توازن قوا در منطقه باشید.
 
درحالی که سرکوب انقلاب مردمی بحرین توسط نیروهای آل خلیفه واکنشی جدی را در میان رسانه ها و دولت های غربی به دنبال نداشته است، دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز در این زمینه هیچ فعالیت قابل توجهی از خود بروز نداده است.


پرسش این جا است، دولتی که ادعای سیاست خارجی تهاجمی و راهبرد «تعامل سازنده» در عرصه روابط بین الملل داشت و قرار بود «عزت، حکمت و مصلحت» را الگوی فعالیت دیپلماتیک خود قرار دهد، به جز احضار سفیر عربستان و بحرین و ابراز نگرانی، چه کار قابل توجهی برای جلب افکار عمومی بین المللی نسبت به تحولات بحرین انجام داده است؟ وزیر خارجه به چند کشور منطقه برای حل مشکل بحرین سفر کرده است؟ آقای احمدی نژاد با چند همتای خود در این زمینه تلفنی گفتگو کرده است؟ ترکیه در هفته ای که گذشت میزبانی بیش از هفتاد کشور را تحت عنوان کنفرانس «دوستان سوریه» برگزار کرد که نتیجه آن شناسایی «شورای مقاومت مردمی» سوریه به عنوان نماینده مشروع این کشور و توافق برای ارسال کمک های مالی و اطلاعاتی به مخالفین اسد بود. اما چه خبر از «دوستان بحرین»؟ دولت مردان ما که می گویند نیمی از دولت های دنیا پشت سر ما قرار دارند و نیمه دیگر هم مردمشان با ما همدل اند، پس از محکوم کردن سیاست های ترکیه، چه اقدامی برای حل بحران بحرین کرده اند؟ آیا دیپلمات ها برای برگزاری کنفرانسی متشکل از دوستان بحرین مشغول رایزنی هستند؟

به گزارش «تابناک»، جنبش مردم بحرین که همزمان با دیگر امواج خروشان تغییر در کشورهای عربی منطقه آغاز شد، هرگز به شکلی جدی مورد توجه قرار نگرفت. اگرچه دولت های غربی گاهی زبان به انتقاد از حاکمان بحرین گشودند اما هیچگاه وضعیت آن گونه نشد که در مورد سوریه پیش رفت.

 اما تفاوت مردم بحرین و سوریه در چیست؟

هر دو کشور با قیام های مردمی برای انجام اصلاحات روبه رو شدند. در سوریه بشار اسد قول انجام اصلاحات را داد، همان طور که در بحرین حاکمان این کشور اظهار کردند. در سوریه دخالت خارجی به نفع نیروهای مخالف، و در بحرین به شکلی عجیب برای سرکوب مردم صورت گرفت. اعمال آشکار عربستان و برخی کشورهای دیگر منطقه ای و فرامنطقه ای در این رویکرد دوگانه هیچگاه مورد توجه قرار نگرفت، اما بدون ارائه دلیل و مدرک، از دخالت های ایران در سوریه و بحرین انتقاد شد. مجموع کشته های سوریه هرروز در رسانه ها اعلام شد، اما کمتر کسی است که بداند در بحرین چند نفر کشته شده اند. و جالب این جاست که حتی با آمارهای اعلام شده توسط رسانه های غربی و با توجه به نسبت جمعیت دو کشور، کشته های بحرین یک سوم کشته های سوری است و نیروهای کشته شده دولتی در سوریه نه برابر بحرین است.

اما آیا به همین نسبت به مسائل بحرین پرداخته شده است؟ آیا جان انسان ها به صرف تعداد اهمیت دارد؟ آیا برای محکوم کردن و صدور قطعنامه حدنصابی از کشته ها مدنظر است؟ شاید جواب غرب به این سوالات مثبت باشد. شاید هم بیش از جان مردم ملاحظات سیاسی مورد توجه باشد. اما آیا سیاست ما نیز برگرفته از آموزه های غربی است یا آن طور که مدعی هستیم ادامه راه مظلومین است و حامی مظلومین؟

در روزهایی که دولت های بسیاری از هیچ تلاشی برای پشتیبانی از نیروهای مخالف سوری چشم پوشی نمی کنند، دستگاه سیاست خارجی ما همچون همیشه با موضعی انفعالی به تحرکات واکنش نشان می دهد و وزیر خارجه به جای بازی سازی برای رسیدن به اهداف و منافع ملی، همچون مدافعی مشغول دفع حملات حریف و پوشش دادن اشتباهات نابازیگران عرصه سیاست خارجی از نهادهای غیرتخصصی است. در این میان، هر از گاهی که دیگران با پیشنهادات خود تکانی به این وضعیت می دهند، جناب وزیر هم چند قدمی برمی دارند.
درحالی که روسیه، چین و بسیاری از کشورهای دیگر به خاطر تصمیمات کنفرانس دوستان سوریه و نادیده گرفته شدنشان در تحولات خاورمیانه به دنبال فرصتی برای ابراز نقش خود در این منطقه هستند، بسیار به جا بود که هدایت گران سیاست خارجی از این فرصت برای نشان دادن مظلومیت مردم بحرین و ارائه راهکاری بین المللی برای حل بحران این کشور استفاده می کردند. ابتکار ایران در برگزاری کنفرانس دوستان بحرین نه تنها می تواند نور امیدی بر دل مردم این کشور بتاباند بلکه برای کشورمان نیز خالی از لطف نیست. نمایش دیپلماسی فعال در سطح منطقه ای و جهانی، آشکار ساختن چهره های دو رو در برخورد با حوادث مشابه، شکستن تصویرسازی رسانه ها از منزوی شدن ایران و جلب نظر ملت های عرب منطقه که چشم به تحولات برادران هم کیش و هم زبان خود دارند، بدیهی ترین اثرات چنین اقدامی می تواند باشد. آقای صالحی، روشن است که اگر امروز شما و دستگاه متبوعتان در برنامه ریزی، پیشبرد و پیگیری منافع ملی کشورمان تعلل کنید نه تنها عرصه را برای فعالیت سایر کشورها در منطقه باز گذاشته اید، بلکه باید همچون گذشته تنها به دنبال ترمیم شکاف های ایجاد شده از حرکت ها و سخنان ناپخته و نابخردانه عده ای بی خبر از منافع و مصالح کشور باشید و وقتتان را صرف مشخص کردن موضع رسمی وزارت خانه کنید. جناب وزیر، وزارت خانه را یک سخنگو کافی است، شما کاری کنید.

پرسش این جا است، دولتی که ادعای سیاست خارجی تهاجمی و راهبرد «تعامل سازنده» در عرصه روابط بین الملل داشت و قرار بود «عزت، حکمت و مصلحت» را الگوی فعالیت دیپلماتیک خود قرار دهد، به جز احضار سفیر عربستان و بحرین و ابراز نگرانی، چه کار قابل توجهی برای جلب افکار عمومی بین المللی نسبت به تحولات بحرین انجام داده است؟ وزیر خارجه به چند کشور منطقه برای حل مشکل بحرین سفر کرده است؟ آقای احمدی نژاد با چند همتای خود در این زمینه تلفنی گفتگو کرده است؟

ترکیه در هفته ای که گذشت میزبانی بیش از هفتاد کشور را تحت عنوان کنفرانس «دوستان سوریه» برگزار کرد که نتیجه آن شناسایی «شورای مقاومت مردمی» سوریه به عنوان نماینده مشروع این کشور و توافق برای ارسال کمک های مالی و اطلاعاتی به مخالفین اسد بود. اما چه خبر از «دوستان بحرین»؟ دولت مردان ما که می گویند نیمی از دولت های دنیا پشت سر ما قرار دارند و نیمه دیگر هم مردمشان با ما همدل اند، پس از محکوم کردن سیاست های ترکیه، چه اقدامی برای حل بحران بحرین کرده اند؟ آیا دیپلمات ها برای برگزاری کنفرانسی متشکل از دوستان بحرین مشغول رایزنی هستند؟
 


رجب طیب اردوغان در گفتگوی تلویزیونی خود با شبکه دو صراحتا اعلام کرد کرد که در بحرین مسئله خاصی و جود ندارد و یک هفته پس از ترک ایران نشست دوستان سوریه را در کشورش میزبانی کرد که نشان دیپلماسی فعال همسایه شمال غربی ما در مسئله سوریه دارد. دستگاه دیپلماسی ما برای حل مسئله بحرین چه کرده است؟
 


ادامه مطلب ...


شنبه 19 فروردين 1391برچسب:, :: 9:27 ::  نويسنده : Hadi

معاون مهندسي و پدافند غيرعامل وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: آمادگي داريم ماموريت مين زدايي را نه تنها براي خود، كه براي كشورهاي متقاضي بدون هيچ چشمداشتي انجام دهيم.

به گزارش واحد مرکزي خبر، سردار حسين باقري در مراسم اختتاميه همايش بين المللي مين زدايي افزود: نخستين بار در اين همايش ، علم و عمل و توانمندي هاي دانش بنيان ايران اسلامي را در عرصه مين زدايي در معرض ارزيابي و دقت نظر اهل فن قرار داديم.

وي اضافه کرد: درگذشته بسياري از اطلاعات در عرصه پاكسازي مين در اختيار عموم مردم قرار نمي گرفت اما اكنون نقاط بحراني را رد كرده ايم و به پايان عمليات پاكسازي و برگزاري جشن آن نزديک شده ايم.

سردار باقري گفت : اگر چه استکبار و برخي ايادي آن از دادن حتي نرم افزار مديريت و پايش اطلاعات ميدان مين خودداري کردند اما آمادگي داريم تجربيات ارزشمند خود را در قالب فعاليت هاي بشردوستانه و خيرخواهانه دراختيار ساير كشورها قرار دهيم.

معاون وزير دفاع با اشاره به بازديد نمايندگاني از مراكز و سازمان هاي بين المللي مانند كميته بين المللي صليب سرخ جهاني از مناطق عملياتي در ايران گفت : آنها با حضور در اين مناطق و درشرايط دشوار منطقه، به توانمندي ايران در عرصه پاكسازي اعتراف كردند.

وي ادامه داد: در عرصه پاكسازي مين ، سربازاني داشتيم كه مجاهدت هاي خاموشي كردند و تا سال ها نمي توانيم خاطرات آنها را بيان كنيم.

سردار باقري با بيان اينكه وجود اين مين ها در ايران ؛ حقوق انسانها و حتي حيوانات را نقض كرده است گفت: در برخي مناطق مين ريزي شده ايران ، حيات وحش وجود داشت و برخي حيوانات براي رسيدن به آبشخور دچار مشكل شدند و مين هاي كاشته شده حيات وحش را تحت الشعاع قرار داد.

وي تصريح كرد: دشمنان ايران كه مدعي حقوق بشر بودند مي خواستند اين گونه ما را درگير زمين هاي مين ريزي شده كنند درحالي كه ما با روحيه انقلابي، تعهد و تخصص عمليات پاكسازي زمين هاي مين گذاري شده را به نتيجه خواهيم رساند.

همايش بين المللي مين زدايي که از 15 فروردين در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران آغاز شده بود ساعتي پيش به پايان رسيد.



پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : Hadi

یک منبع آگاه گفت:‌ رئیس جمهور در نامه‌ای از هاشمی شاهرودی رئیس هیئت حل اختلاف خواسته است تا موضوع استیضاح وزیر کار، حل و فصل شود.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل انتصاب مرتضوی به مدیرعاملی صندوق تأمین اجتماعی گفت: روز گذشته رئیس جمهور در نامه‌ای به هاشمی شاهرودی رئیس هیئت حل اختلاف خواستار حل مشکل استیضاح شیخ‌الاسلامی شده است.

وی خاطر نشان کرد: البته این موضوع امروز با واکنش رئیس مجلس شورای مواجه شده و گفته است که نیازی به ورود هیئت حل اختلاف در استیضاح وزیر کار نیست.

این منبع آگاه با بیان اینکه درخواست رئیس جمهور با موافقت رئیس هیئت حل اختلاف روبرو شده است، بیان داشت: در این نامه عنوان شده انتصاب مرتضوی از مصادیق استیضاح وزیر کار نیست و عملکرد وزیر باید عامل استیضاح باشد.

وی عنوان کرد: انتصاب جزء اختیارات وزیر است و استیضاح به منزله دخالت در امور اجرایی می‌شود.

این منبع آگاه گفت: شنبه هفته آینده موضوع استیضاح وزیر کار مشخص می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: در بحث استیضاح وزیر کار باید دید آیین نامه‌های هیئت حل اختلاف نقش مشورتی و توصیه‌ای دارد یا می‌تواند قوا را مکلف به تبعیت از مصوبات خود کند.



پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : Hadi

اینترپرایز نخستین ناوهواپیمابر جهان است که با سوخت هسته‌ای فعالیت می‌کند. طول این شناور 342 متر است و درسال 1952 با هزینه 451 میلیون دلار ساخته شد. 5828 نفر نیز در این شناور جنگی مستقر هستند.

ناو هواپیمابر "اینترپرایز" آمریکا، با عبور از کانال سوئز به سمت خلیج فارس در حرکت است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، ناوهواپیمابر "اینترپرایز" بزرگترین ناو هواپیمابر جهان که با سوخت هسته‌ای فعالیت می‌کند از دریای مدیترانه وارد دریای سرخ شد تا با عبور از اقیانوس هند، دریای عمان و تنگه هرمز، در خلیج فارس مستقر شود.

این ناوهواپیما بر به وزن 85 هزار تن به همراه شناورهای نظامی همراه اش در میان تدابیر شدید امنیتی روز چهارشنبه از کانال سوئز عبور کردند.

در هنگام عبور این ناو هواپیمابر و شناورهای همراه، راه‌های منتهی و موازی با کانال سوئز بسته شده و 5 شناور جنگی و یک زیردریایی اتمی نیز "اینترپرایز" را همراهی می کنند. همچنین عبور این ناو هواپیمابر از کانال سوئز حدود 12 ساعت طول کشید.

اینترپرایز نخستین ناوهواپیمابر جهان است که با سوخت هسته‌ای فعالیت می‌کند. طول این شناور 342 متر است و درسال 1952 با هزینه 451 میلیون دلار ساخته شد. 5828 نفر نیز در این شناور جنگی مستقر هستند.

این آخرین ماموریت اینترپرایز است و این ناوهواپیمابر بعد از 50 سال فعالیت، بازنشسته می‌شود.

اینترپرایز در بسیاری از جنگ‌ها از جمله جنگ آمریکا علیه عراق در سال‌های 1991 و 2003 مشارکت داشت.



پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 22:2 ::  نويسنده : Hadi

به مناسبت سال جدید،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، همراه با معاونان مشاوران و روسای کمیسیون های دبیر خانه مجمع تشخیص مصلخت نظام، با رییس جمهور، ریسس قوه قضاییه، و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

دکتر محسن رضایی با دکتر محمود احمدی نژاد، آیت الله هاشمی رفسنجانی، و آیت الله آملی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار تابناک، به مناسبت سال جدید،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، همراه با معاونان مشاوران و روسای کمیسیون های دبیر خانه مجمع تشخیص مصلخت نظام، با رییس جمهور، رییس قوه قضاییه، و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

در دیدار با رییس جمهور، دکتر احمدی نژاد و دکتر رضایی بر همکاری متقابل دولت و دبیرخانه مجمع تاکید کردند و در مورد زمینه های مختلف همکاری مطالبی را مطرح نمودند. دکتر رضایی، در این دیدار، ضمن تاکید بر اینکه با نگاه به آینده به همکاریهای فی مابین اهتمام بیشتری شود به آمادگی کامل دبیرخانه درکمک به دولت اشاره کرد و از همکاری دولت در سال گذشته تشکر و بر همکاری نزدیکتر قوا و ارکان نظام در سال پیش رو تأکید کرد. رییس جمهور هم با اشاره به توانایی ها و تجربیات موجود در دبیرخانه مجمع، خواستار بررسی مسایل و مشکلات کلان اداره کشور برای ایجاد هم افزایی عملکرد دستگاههای مختلف نظام شد.

در دیدار دبیر و اعضای دبیرخانه با آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر رضایی ضمن  تبریک سال نو و عید نوروز به حساسیت ها و اهمییت زمانی سال پیش رو اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود که مجمع در دوره جدید فعالییت خود بتواند بهتر از گذشته مثمر ثمر واقع شودسپس گزارشی از وضعیت امور جاری و بودجه مجمع و همچنین فعالیت کمسیونها توسط مسئولین به رییس مجمع ارائه گردید. آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با برشمردن  محورهای فعالیت دبیر خانه به بازنگری بر مکانیزمهای نظارتی  اجرای مصوبات مجمع تاکید کردند و خواستار موثرتر شدن نتایج نظارت شدند. ایشان همچنین با ارائه تحلیلی از وضعیت کشور و منطقه دیدگاه های خود را دراین باره بیان کردند.



پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 21:55 ::  نويسنده : Hadi

دولت اجازه ایجاد گمرک در مناطقی که لازم است را نمی دهد و 78 درصد قاچاق کشور ناشی از همین علت است . به راستی معمای قاچاق رسمی و غیر رسمی در ایران کنونی چیست ؟

مسئولین گمرک کشور در روز های اخیر در مصاحبه با رسانه ها اعلام کرده اند که 20 درصد واردات در ایران به صورت قاچاق انجام می شود و از این میزان  قاچاق، حدود 18 درصد آن از مرز رسمی کشور، جایی که گمرک در آن حضور دارد، صورت می گیرد و مابقی آن از مرز های غیر رسمی صورت می پذیرد.

به گزارش « تابناک،»  این در حالی است که مسئول تعیین مرزهای رسمی کشور دولت است، به این معنا که نیروی انتظامی نمی تواند خود شخصا مرزهای رسمی را افزایش داده و تعداد گمرک را در مرزهای ورودی کشور افزایش دهد.

نکته ی عجیب اینجاست که ایران با وجود داشتن حدود 7800 کیلومتر مرز ، تنها 80 گمرک دارد و این مسلم است که این میزان گمرک به هیچ وجه جواب گوی نظارت بر قاچاق نیست. ادعایی که قاچاق 78 درصدی که از طرق غیر رسمی صورت می گیرد، آن را تایید می کند.

جالب تر اینکه گاهی نیروی انتظامی، در خواست ایجاد گمرک را در مرزهایی مشخص می کند، ولی از آنجا که دولت، حضور گمرک در آنجا را تایید نکرده است، گمرک نمی تواند آنجا مستقر شود، چرا که دولت ایجاد گمرک در آنجا را غیر قانونی کرده است. این سخن عباس مهمان نژاد رئیس کل گمرک ایران است . این در حالی است که چنین اقداماتی از سوی دولت عملا به گسترش بیشتر مرزهای غیر رسمی می انجامد و این چیزی جز تشدید قاچاق را در برندارد.

آسیب و زیان های چنین سیاستی فقط محدود به ورود آسان کالاهای قاچاق نیست، بلکه قاچاق چیان از آنجا که سودهای فروانی را از ناحیه گران فروشی آنچه وارد می کنند، بدست می آورند، متقاضیان ارز گران قمیت ارز دولت خواهند بود، چرا که هزینه های ارز گران فروخته شده به آن ها از گران فروشی کالاهای قاچاق شده به مردم تصفیه می شود. البته نه فقط هزینه ها و درآمد ها سر به سر می شود، بلکه درآمدها از هزینه ها نیز پیشی گرفته و سود خوبی برای قاچاق چی فراهم می کند. به عبارتی هزینه های ناشی از این فعالیت علاوه بر از بین بردن تولید داخلی، عامل ترغیب دولت به فروش گران ارز به آنها شده و سبب کمیاب شدن ارز برای تولید کنندگان داخلی شود.
به نظر می رسد دولت با زنده نگه داشتن قاچاق چیان و وارد کنندگان از طریق بازگذاشتن راه ورود آنها و دادن ارز، سودهایی بدست می آورد. سودهایی که ناشی از گران فروشی ارز به آنها می باشد.

دلیل این ادعا را می توان، در زمانی دانست که تولید کنندگان داخلی از کمبود ارز دولتی برای وارد کردن کالاهای سرمایه ای رنج می برند، ولی خبرها در همان زمان از قاچاق بیست میلیارد دلار کالا به صورت رسمی پرده برداشتند. و این سوال در اذهان عمومی تداعی شد که ارز های کمیاب چگونه به قاچاق چیان با این حجم رسیده است؟ آیا جز این بود که بانک مرکزی به جای آنکه ارز را ارزان به تولید کننده بدهد، گران به قاچاق چی می داده است؟



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 21:52 ::  نويسنده : Hadi