ناگفته هایی تازه از دیدار پوتین و نتانیاهو
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 37
بازدید هفته : 127
بازدید ماه : 352
بازدید کل : 60541
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




سفر ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه به خاورميانه به خصوص سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين ابعاد مختلفي داشت ، شبکه تلويزيون پنجم فرانسه اخیرا در گزارشي ، جزئیات جدیدی را در این باره منتشر کرده است .

سفر ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه به خاورميانه به خصوص سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين ابعاد مختلفي داشت که شايد مهمترين وجه آن مساله سوريه بود.

به گزارش «تابناک» پوتين در سرزمين‌هاي اشغالي هر چند قول‌هايي به طرف اسرائيلي براي ادامه همکاري‌هاي اقتصادي و نظامي داد و به گفته برخي منابع تحت فشار مقامات رژيم صهيونيستي فروش موشک‌هاي ضدهوايي پيشرفته اس300 به سوريه را متوقف کرد، اما در برابر ديگر درخواست‌هاي سران تل‌آويو براي عدم حمايت از اسد ايستاد و درخواست‌هاي نتانياهو را به صورت کامل رد کرد.

شبکه تلويزيون پنجم فرانسه در گزارشي که در اين مورد منتشر کرد به موضع مستحکم پوتين در برابر درخواست‌هاي طرف اسرائيلي اشاره مي‌کند و مي‌گويد روسيه به هيچ عنوان از مواضع خود در برابر متحد راهبردي‌اش دست نخواهد کشيد.

ايل کالوي خبرنگار اين شبکه در فلسطين اشغالي به نقل از ايگال پالمور سخنگوي وزارت خارجه اسرائيل اين موضوع را بدين گونه نقل مي‌کند: « پوتين از منافع روسيه در سوريه سخن گفت و اينکه روسيه نمي‌تواند از اين منافع دست بکشد. ما حمايت شخصي از بشار اسد به عنوان يک فرد نمي‌کنيم، اما روسيه از رژيم کنوني حاکم در سوريه حمايت مي‌کند و هيچ فردي وجود ندارد که بتوان به وي براي حفظ رژيم کنوني سوريه و غلبه بر ناآرامي‌ها اعتماد کرد و در شرايط کنوني اين تنها بشار اسد است که واجد چنين شرايطي است و ما از تمام برگه‌هاي خود براي حمايت از وي استفاده مي‌کنيم.»

بر اساس اين گزارش پوتين در ادامه تاکيد مي‌کند که روسيه مانند ترکيه نيست که مي‌خواهد جاي ايران را در سوريه بگيرد، هر چند آنها (ترک‌ها) اين توان را ندارند که وارد يک ماجراجويي نظامي عليه سوريه شوند.

به گفته منابع آگاه همين موضع روسيه است که کشورهاي غربي و عربي مداخله‌گر در سوريه را از درخواست براي سرنگوني رژيم سوريه، به برکناري بشار اسد تقليل داده است، چرا که آنها خواسته‌اند با اين حربه دستکم رضايت روسيه را جلب کرده و به اين کشور بقبولانند که منافع مسکو در سوريه با بقاي نظام حفظ خواهد شد.

اما پوتين با پاسخ‌هاي خود به مقامات اسرائيلي بر حمايت از اسد تاکيد کرده و وي را عامل و نقطه ثقل باقي ماندن رژيم در سوريه و در نتيجه منافع روسيه مي‌داند. البته روس‌ها پيش از اين از حمايت همه جانبه ايران از اسد نيز مطمئن شده بودند و در مشورت‌هايي که با طرف سوري داشتند طرح کشورهاي عربي براي اجراي مدل يمن را با بشار اسد در ميان مي‌گذارند که پاسخ محکم و تندي را دريافت مي‌کنند که نه طرح يمن و نه هيچ طرح ديگري در سوريه قابل اجرا نيست و هيچ کس در جهان نمي‌تواند ما را مجبور کند کاري که آنها مي‌خواهند، انجام دهيم.

منابع آگاه به «تابناک» گفته‌اند که حتي اگر مسکو بخواهد که اسد کنار رود، آنان کسي را ندارند که جايگزين وي کنند ، به همین خاطر همچنان بر روی گزینه ابقای اسد اصرار دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 20:19 ::  نويسنده : Hadi