بازتاب سخنان وزیر اطلاعات درباره ترور دانشمندان هسته‌ای
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 37
بازدید هفته : 81
بازدید ماه : 306
بازدید کل : 60495
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




بازتاب سخنان وزیر اطلاعات ایران درباره ترور دانشمندان هسته‌ای، ادامه ماجرای گروهک منافقین در آمریکا، رسیدن پایگاه شناور آمریکایی به خلیج فارس، بیانیه سفارت ایران در لبنان درباره دیپلمات های ربوده شده و خروج شرکت ایتالیایی از بخش انرژی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب سخنان وزیر اطلاعات ایران درباره ترور دانشمندان هسته‌ای، ادامه ماجرای گروهک منافقین در آمریکا، رسیدن پایگاه شناور آمریکایی به خلیج فارس، بیانیه سفارت ایران در لبنان درباره دیپلمات های ربوده شده و خروج شرکت ایتالیایی از بخش انرژی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


 
 یکی از اخباری که در 24 ساعت گذشته، بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات جهان داشته، توضیحات وزیر اطلاعات کشور درباره ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است. روز گذشته،  حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران، اعلام کرد سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه و آلمان نیز در ترور دانشمندان هسته‌ای، با سازمان «سیا» همکاری داشته‌اند. این خبر به ویژه در میان رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی بازتاب گسترده‌ای داشته است؛ «یدیعوت آحارانوت» به این موضوع که ایران رژیم صهیونیستی را نیز در این زمینه مسئول می‌داند و همچنین به نام دانشمندان هسته‌ای ترور شده در ایران اشاره کرده است.

 
در میان رسانه‌های منطقه نیز روزنامه «تودی زمان» ترکیه، صبح امروز این خبر را منتشر کرده است؛ اما این روزنامه ترک با شیطنتی قابل تأمل ـ که این روزها زیاد از این روزنامه سر می‌زند ـ آقای مصلحی را «رئیس جاسوسی ایران» نام نهاده است! 

 

 
اما در آمریکا، بحث وضعیت گروهک منافقین که در هفته‌های گذشته به شدت در میان رسانه‌های غربی پر و بال داده شده، وارد فاز جدیدی شده است.

به نوشته «واشنگتن پست»، مقامات آمریکایی در حال فشار وارد کردن بر اعضای این گروهک در عراق هستند تا کمپ اشرف را ترک کرده و به مکان جدیدی که برای آنان در نظر گرفته شده منتقل شوند. 

 
با این حال، به نوشته این روزنامه، مقامات آمریکایی این بار با جدیت بیشتری از این گروهک خواسته‌اند تا در ضرب‌الاجل تعیین شده، یعنی بیستم ژوئیه کمپ اشرف را تخلیه کنند؛ اما از سوی دیگر، به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده، در صورت انجام این کار، امکان بازنگری آمریکا در موضوع بیرون کردن نام این گروهک از لیست گروه های تروریستی وجود دارد.

 
در خبری از بحرین، روزنامه «گالف دیلی نیوز» این کشور از پهلو گرفتن «پایگاه شناور» آمریکا در ساحل بحرین خبر داده است. پیش از این، روزنامه «نیویورک تایمز» از اقدام آمریکا در افزایش نیروهایش در خلیج فارس، به منظور مقابله با بسته شدن احتمالی تنگه هرمز خبر داده بود. اکنون، به نوشته گالف دیلی نیوز، پایگاه شناور تدارکاتی آمریکا که اول ژوئن از ویرجینیا حرکت کرده بود، روز پنجشنبه به ساحل بحرین رسیده است.

 

 
روزنامه «دیلی استار» لبنان، بیانیه سفارت ایران درباره چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در این کشور را منتشر کرده است. سفارت ایران در بیروت، روز گذشته نسبت به بی‌توجهی بین‌المللی به موضوع چهار دیپلمات ایرانی که سی سال پیش در لبنان ربوده شده‌اند، اعتراض و این امر را محکوم کرده است. در این بیانیه اشاره شده که ایران از سازمان ملل درخواست تحقیق و تفحص در این باره را داشته، ولی این درخواست نیز مورد توجه قرار نگرفته است.

 

 
اما موضوع بسته شدن حساب‌های بانکی ایرانیان در یکی از بزرگترین بانک‌های کانادا، همچنان سرخط اخبار مطبوعات این کشور را از آن خود کرده است. امروز، روزنامه «ونکوور سان» ضمن بررسی این موضوع، به تأثیر این اقدام «تی.دی.بانک» بر وضعیت زندگی کانادایی‌های ایرانی تبار پرداخته است. به نوشته این روزنامه، نگرانی این افراد بیشتر از آنجاست که این بانک اعلام کرده، این تصمیم را مستقل نگرفته و قوانین دولت کانادا موجب آن بوده است. به این ترتیب، احتمال اینکه دیگر بانک‌های کانادا نیز چنین کاری را انجام دهند، هست.
 

 
در پایان، در خبر دیگری مرتبط با موضوع تحریم‌ها، ایالات متحده اعلام کرده از اقدام یک شرکت ایتالیایی در خروج از بخش انرژی ایران و لغو روابطش با این کشور استقبال می‌کند. به نوشته «رویترز»، شرکت «ادیسون اینترنشنال» ایتالیا، پیش از این اعلام کرده بود، فعالیت‌های خود در بخش انرژی ایران را متوقف کرده و یک قرارداد چند میلیون دلاری که به منظور اکتشاف میدان گازی «دیر» با ایران به امضا رسانده بود، فسخ می‌کند. این تصمیم به دنبال اعمال دور جدید تحریم‌های غرب بر بخش انرژی ایران گرفته شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 17 تير 1391برچسب:, :: 11:44 ::  نويسنده : Hadi